• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 11 تیر 1398
کد مطلب : 63085
+
-

دستور معاون استاندار برای پیگیری حادثه کودک آزاری

مسئولان بهزیستی و استانداری، اقدام خشونت آمیز مادری که برای تنبیه دختر ۶ ساله اش کلید منزل را به سر وی فرو کرده بود، بررسی می‌کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین به مدیران کل بهزیستی و امور بانوان و خانواده استانداری دستور داد حادثه کودک‌آزاری دختربچه 6 ساله قزوینی که به دست مادر خود مجروح شده است، پیگیری شود. 

به گزارش روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی در پی انتشار خبر اقدام خشونت‌آمیز مادری که برای تنبیه دختر ۶ ساله‌اش کلید منزل را به سر وی فروبرده بود، ضمن ابراز تاسف از این اقدام ناشایست به مدیرکل بهزیستی استان و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین ماموریت داد تا در اسرع وقت پس از بررسی ابعاد موضوع، اقدامات لازم را انجام دهند. 

وی در ادامه گفت: همان‌گونه که از آموزه‌های دین مبین اسلام و سیره معصومین (ع) برمی‌آید و کارشناسان امر نیز تأکید فراوان دارند، برخورد فیزیکی و تنبیه بدنی در تربیت کودکان یکی از مذموم‌ترین شیوه‌هاست و آثار بسیار سوئی را بر ذهن و روان آنان بر جای می‌گذارد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بیان کرد: کودک‌آزاری یکی از آسیب‌های اجتماعی است که به علت ویژگی‌های تاثیرگذار آن نیاز به بررسی و برنامه‌‌ریزی مناسب به منظور پیشگیری و کمک به رفع آن به شدت احساس می‌شود. 

حبیبی ادامه داد: متاسفانه برخی از والدین به دلیل ناآگاهی از عوارض مخرب تنبیه بدنی مرتکب این عمل می‌شوند و اینجاست که لزوم آگاهی‌بخشی و آموزش از سوی ارگان‌های مسئول و رسانه‌های جمعی به وضوح احساس می‌شود. در صورت تکرار باید با این‌گونه والدین مطابق قانون رفتار کرد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید