• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 11 تیر 1398
کد مطلب : 63129
+
-

تعلل در خرید امتیاز لیگ یک برای پاس

تعلل در خرید امتیاز لیگ یک برای پاس

ابهام در خرید امتیاز لیگ یک برای تیم پاس که پیش‌تر از سوی برخی دست‌اندرکاران فوتبال همدان تایید شده بود، اکنون به دلیل تعلل بسیار هواداران را عصبانی کرده است. به گزارش ایرنا،خردادماه گذشته مسئولان فوتبال همدان خبر از خرید امتیاز لیگ دسته اول را رسانه‌ای کردند و تیم شهرداری تبریز نیز مقصد این خرید بود. این خبر در شبکه‌های مجازی بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد. 

فشار برای روشن شدن تکلیف خرید امتیاز لیگ یک تا حدی بود که کانون هواداران باشگاه پاس نیز اقدام به نشست‌های مختلف با مسئولان ورزش همدان کرد. با این حال دست‌اندرکاران فوتبال از هواداران پاس خواستند تا صبوری به خرج دهند و آستانه تحمل خود را بالا ببرند تا بهترین تصمیم برای خرید امتیاز اتخاذ شود. 

عده‌ای خرید امتیاز را بازی رسانه‌ای دانستند و عنوان کردند که پاس حتی برای خرید مایحتاج ضروری فصل قبل خود مشکل مالی داشته است و اکنون مسئولان تیم چطور می‌خواهند امتیاز لیگ یک که حداقل ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، خریداری کنند. شماری از کاربران فضای مجازی نیز ضمن تایید این مشکل، خرید امتیاز را هدر دادن بودجه استانی عنوان کردند. 

اما خیل گسترده هواداران پاس با استقبال از این اقدام، خواستار سرعت بخشیدن به خرید امتیاز شدند و دلیل آن را استفاده بهینه از زمان برای تشکیل تیمی قدرتمند و حضور موفق در مسابقات عنوان کردند. آنها معتقدند پاس جایگاهش فراتر از لیگ یک است و با توجه به برخورداری از زیرساخت‌های خوب فوتبالی نباید در لیگ ۲ فعالیت کند. 

هیات فوتبال همدان با ارسال نامه‌ای رسما خواستار خرید امتیاز لیگ یک شهرداری تبریز شد اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است. شهرداری تبریز دیگر قصد تیمداری در رده فوتبال لیگ یک را ندارد و این مهم نیز رسانه‌ای شده است. حضور در لیگ یک هرچند خوشایند هواداران پاس است، اما به لحاظ عقلانی با چالش‌هایی روبه‌رو است که فرصت تصمیم‌گیری احساسی را نمی‌دهد. 


پاس بدهی دارد

پاس همچنان با بدهی‌های مالی فصل‌های قبل مواجه است و خوابگاهی که این تیم در سال‌های اخیر تحت اختیار داشت، امسال از سوی دستگاه ورزش و جوانان به بخش خصوصی واگذار شده است. از سوی دیگر بودجه‌ای برای این تیم تعریف نشده است و در مجموع تیمی که مشکلات مالی فراوان دارد چگونه می‌تواند در لیگ یک تیمداری کند. 

از آنجا که مدیران ارشد استانی به دلیل ضوابطی مبنی بر منع دولت در حمایت از تیم‌های فوتبال، نمی‌توانند حمایت اساسی از تیم داشته باشند و از سوی دیگر حامی مالی برای اداره این تیم تضمین‌شده نیست، بنابراین خرید امتیاز لیگ یک بر مصائب این تیم می‌افزاید. 
با این تفاسیر برخی از دست‌اندرکاران فوتبال اصرار بر خرید امتیاز دارند هرچند گزینه لیگ یک روی اعصاب هواداران فوتبال همدان قرار دارد. 

هواداران در این روزها مدام کلمه امروز و فردا را از زبان مسئولان می‌شنوند اما در عمل اقدام امیدوار‌کننده برای خرید امتیاز دیده نمی‌شود. بهتر است مسئولان اجرایی استان به جای فرصت‌سوزی و دلخوش کردن هواداران، به حضور در لیگ ۲ متمرکز شوند و از هم‌اکنون به دنبال بستن تیمی قدرتمند در این سطح از لیگ شوند. 

بدون تردید حضور در لیگ یک فوتبال کشور دست‌کم ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و با توجه به اوضاع و احوال پاس در فصل‌های گذشته، تامین این رقم بسیار دشوار است. تنها امید برای خرید امتیاز و حضور در لیگ یک می‌تواند ورود حامیان مالی و سرمایه‌داران بخش خصوصی باشد که تاکنون نیز عملی نشده است. 

با این اوصاف شروع به موقع فعالیت در جذب بازیکن و شروع تمرین در عرصه لیگ ۲ بهترین تصمیم است و انتظار می‌رود دست‌اندرکاران تیم بیش از این هواداران را درگیر بازی‌های احساسی نکنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید