• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 11 تیر 1398
کد مطلب : 63084
+
-

گام‌های پایانی پروژه آب‌رسانی جم

اخبار بوشهر
گام‌های پایانی پروژه آب‌رسانی جم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: پروژه آب‌رسانی جم که با مشارکت وزارتخانه‌های نیرو و نفت اجرا شده بود، پس از توقف پانزده‌ماهه اکنون فعال شده است و تکمیل آن به 1500 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد. به گزارش ایرنا، «روح‌الله طاهریان‌پور» افزود: این پروژه که از سال ۹۰ آغاز شده بود، عملیات اجرایی‌اش در سال ۹۲ متوقف شده بود.

وی ادامه داد: در جریان سفر رئیس جمهوری در سال ۹۳ برای سرعت‌بخشی در تکمیل این پروژه 1080 میلیارد ریال از اعتبارات نفت مصوب شد که تا پایان سال ۱۳۹۶ افزون بر ۸۰۰ میلیارد ریال از تعهدات وزارت نفت محقق شد. طاهریان‌پور ادامه داد: این پروژه پس از اجرای مجدد با تغییرات قیمتی سال ۹۶ و ۹۷ مواجه و متوقف شده بود. وی یادآور شد: در این زمینه، پس از انعقاد قرارداد پروژه مقرر شده است که این پروژه با مشارکت وزارت‌های نیرو و نفت تأمین اعتبار و اجرا شود.

طاهریان‌پور اظهار کرد: وزارت نفت در پایان سال ۹۷ حدود ۱۱۰ میلیارد ریال تأمین مالی کرد. وی ادامه داد: اکنون عمده مشکل پروژه این است که عملیات باقی‌مانده آن خرید و نصب تجهیزات شامل الکتروپمپ، تابلوهای راه‌انداز، ترانس‌های برق، شیرآلات، کابل است که خرید آنها نیز به صورت نقدی است.

طاهریان‌پور افزود: در خرداد ماه گذشته، حدود ۲۰۰ میلیارد ریال از تجهیزات وارد کارگاه شده و مشکل الکتروپمپ‌های مورد نیاز حل شده است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: تا ۱۵ تیرماه الکتروپمپ‌های مورد نیاز انتقال ۲۸ هزار متر مکعب آب (آب شرب تولیدی آب‌شیرین‌کن جم - سیراف که تا پایان سال جاری نزدیک به ۱۰ هزار متر مکعب آن وارد مدار می‌شود) وارد کارگاه می‌شود. وی ادامه داد: تجهیزات دیگری به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال در اجرای پروژه آب‌رسانی سیراف - جم تا 2 ماه آینده وارد کارگاه قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) می‌شود.

طاهریان‌پور گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده تا پایان سال جاری ظرفیت انتقال آب به میزان ۱۰ هزار متر مکعب از آب‌شیرین‌کن سیراف - جم اجرا خواهد شد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر یادآور شد: دراجرای طرح آب‌رسانی به شهرستان جم ۳۴ کیلومتر خط انتقال طراحی شد که تاکنون ۹۵ درصد این پروژه به میزان ۳۲ کیلومتر اجرا و تکمیل شده است و با افتتاح فاز نخست پروژه آب‌شیرین‌کن سیراف - جم عملیات انتقال آن به شبکه آب‌رسانی جم و روستاهای مورد نظر انجام می‌شود. وی گفت: مخازن این مسیر نیز به ظرفیت در مجموع به میزان ۵۰ هزار متر مکعب (3 مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی و 4 هزار متر مکعبی) کامل اجرا و تست شده است.

طاهریان‌پور ادامه داد: تکمیل خط انتقال برق، احداث، پست‌های برق‌رسانی، خرید و نصب بخشی از تجهیزات مکانیکی و برق و کارهای تکمیلی ابنیه عمده کارهای باقی‌مانده پروژه آب‌رسانی جم است.

این خبر را به اشتراک بگذارید