• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 11 تیر 1398
کد مطلب : 63080
+
-

برگزاری کنکور در ۳۵ شهر فارس

نماینده سازمان سنجش در استان فارس گفت: در ۳۵ شهر کنکور سراسری برگزار می‌شود. به گزارش مهر، «علیرضا افشاری‌فر» با اعلام این‌که در شیراز ۱۷ حوزه اقدام به برگزاری آزمون سراسری می‌کند افزود: کمتر از ۸ درصد داوطلبان کشور از فارس هستند و همچنین ۹۳ هزار و ۱۷۸ نفر داوطلب در استان کنکور می‌دهند.
وی از افزایش ۱۱ درصدی داوطلبان کنکور سراسری در کشور خبر داد و گفت: در سال جاری، ۶۱ درصد شرکت‌کنندگان زن هستند و ۳۹ درصد مرد. قائم‌مقام دانشگاه شیراز در ادامه اظهار کرد: در سراسر کشور در سال ۹۷، تعداد داوطلبین یک میلیون و ۲۱۶ هزار و ۵۶۰ نفر بود و این رقم در سال ۹۸ به یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۱۲۴ نفر افزایش یافته است.

افشاری‌فر تصریح کرد: مهم‌ترین کاری که در زمان پرینت داوطلبان انجام می‌دهند چک کردن مشخصات است و هر گونه مشکلی مشاهده شد باید در شهر شیراز به واحد مربوطه به واحد رفع نقص مراجعه کنند. معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز اعلام کرد: واحد رفع نقص از صبح سه‌شنبه از ۸ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۸ به مدت دو روز در باشگاه دانشگاه فعال هستند.

وی با تاکید بر این‌که کارت ملی قدیمی فاقد اعتبار است عنوان کرد: درهای سالن آزمون در ساعت ۷ صبح و 14:30 بسته می‌شود. داوطلبان از آوردن وسایل اضافی خودداری کنند و وسایل الکترونیکی حافظه‌دار حتی اگر خاموش باشد، تقلب محسوب می‌شود. به گفته افشاری‌فر، آزمون‌های علوم انسانی و ریاضی و فنی در صبح پنج‌شنبه ۱۳ تیر، هنر در بعدازظهر پنج‌شنبه ۱۳ تیر، علوم تجربی در صبح جمعه ۱۴ تیر و آزمایشی زبان‌های خارجی عصر جمعه ۱۴ تیر برگزار می‌شود.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در فارس با اشاره به این‌که داوطلبین کنکور ۹۸ در فارس ۹۳ هزار و ۱۷۸ نفر هستند که تعداد شرکت‌کنندگان 8۴۴۴ نفر افزایش داشته است اظهار کرد: از این تعداد ۶۱ درصد داوطلب زن و ۳۹ درصد داوطلبان مرد هستند. وی افزود: از مجموع داوطلبین فارس، ۳۷ هزار و ۸۳۷ نفر در حوزه شهر شیراز به رقابت می‌پردازند و مابقی در ۳۴ شهرستان دیگر رقابت می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید