• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 11 تیر 1398
کد مطلب : 63073
+
-

کتابخانه مرکزی همدان با گذشت ۱۵ سال هنوز تکمیل نشده است

اعتبار
کتابخانه مرکزی همدان با گذشت ۱۵ سال هنوز تکمیل نشده است

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که کتابخانه مرکزی همدان با گذشت ۱۵ سال از افتتاح هنوز تکمیل نشده است، گفت: این کتابخانه برای تکمیل به ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. 

حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌و‌گو با مهر با بیان این‌که بسیاری از پروژه‌های زیرساختی همدان دارای ردیف اعتباری ملی است و به همین دلیل از معاون اقتصادی و هماهنگی بودجه کشور درخواست شد در تخصیص اعتبارات مصوب هریک مساعدت داشته باشد، افزود: تخصیص‌های هر پروژه ملی به بهترین شکل نیازمند همراهی معاون اقتصادی و هماهنگی بودجه کشور است. 

وی با بیان این‌که چند مورد از این پروژه‌ها مربوط به پروژه‌های ریلی است که قطعه اول راه‌آهن همدان اجرا نشده و ایستگاه همدان و ایستگاه به سمت سنندج نیز بلاتکلیف است، بیان کرد: قطعه دوم راه‌آهن همدان ـ ملایر 2 ردیف اعتباری دارد که باید به طور ویژه پیگیری شود. 

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پروژه مراد بلاغی 5/19 میلیارد تومان اعتبار دارد. در این میان آنچه مهم است محور اتصال اتوبان تهران ـ همدان است که در ردیف پروژه‌های مهم استانی برای ما محسوب می‌شود که باید عملیات اجرایی آن تسریع شود. 
وی به پروژه آب‌رسانی به همدان نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه برای شهرستان‌های بهار کبودراهنگ و همدان حائز اهمیت است و بهتر است فامنین و قهاوند نیز در دستور کار قرار گیرند. 


راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری در همدان

حاجی‌بابایی همچنین با بیان این‌که ۲ میلیارد تومان برای کمک به جهاد دانشگاهی و راه‌اندازی مرکزی به عنوان مرکز درمان ناباوری نیاز است، تصریح کرد: کتابخانه مرکزی همدان بعد از ۱۵ سال از افتتاح هنوز تکمیل نشده است. نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: عملیات ساخت این کتابخانه مرکزی ۳۰ سال پیش کلید خورده و ۱۵ سال پیش افتتاح شده است، اما برای تکمیل به ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. 

وی با اشاره به این‌که پروژه فرهنگی سردار شهید مظاهری نیز ۹۰ درصد کار پیشرفت فیزیکی دارد و یک میلیارد تومان نیاز دارد تا تکمیل شود به موزه همدان به عنوان موزه تاریخ و تمدن اشاره کرد و افزود: این پروژه پول دارد و ردیف اعتباری آن ملی است و بهتر است ردیفی نیز در استان برای آن برقرار شود تا سریع‌تر به نتیجه برسد. 

حاجی‌بابایی با یادآوری این‌که برای پروژه ساماندهی تاسیسات فاضلاب همدان و فامنین نیز اعتبار ملی و مستقل اعلام شده است و باید در زمینه تخصیص اعتبار آن تسریع شود، ادامه داد: باید در تبصره ۱۸ بودجه سهم همدان افزایش یابد تا بتوان برای اشتغال روستایی برنامه‌ریزی‌های بهتری داشت. 

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این‌که تاریک‌دره همدان نیز تعریف منطقه‌ای شده و استقبال بسیار خوب گردشگران موجب شده است به فکر تسریع در تکمیل آن باشیم، گفت: منطقه ویژه امامزاده محسن (ع) ۱۵ سال پیش مصوب و کار شده و سد اکباتان نیز تعریف گردشگری دارد که باید برای پیشرفت و تخصیص اعتبار هریک مساعدت شود. 


۴ پروژه ملی برای برقی شدن قطار در کشور وجود دارد

حاجی‌بابایی با اشاره به این‌که ۴ پروژه ملی در بحث برقی شدن قطار در کشور وجود دارد که راه‌اندازی و برقی شدن قطار همدان نیز در اولویت‌ها اعلام شده و مصوبه مجلس است، اظهار کرد: باید برای اجرای آن همت کرد. 

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی به قطار شهری نیز اشاره کرد و گفت: در کنار این پروژه‌ها، پروژه عمرانی صداوسیمای همدان معروف به پروژه ۴۰ چمن از 20 سال پیش شروع شده است و باید با اختصاص اعتباری به آن تکمیل شود. وی ادامه داد: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز حوزه علمیه شهرستان‌های نهاوند، ملایر و تویسرکان نیاز دارند تا این پروژه‌ها تکمیل شوند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید