• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 11 تیر 1398
کد مطلب : 63067
+
-

تخصیص آب شاهرود به کشاورزان قزوین

آب
تخصیص آب شاهرود به کشاورزان قزوین

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: تخصیص ۲۵ میلیون مترمکعب آب از رودخانه شاهرود برای تأمین نیاز باغ‌های زیتون از مطالبه‌های مهم مردم و کشاورزان استان است. به گزارش مهر، علی فرخزاد در جلسه‌ای که با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو، زاهدی استاندار و مدیران صنعت آب و برق در مهمانسرای استانداری قزوین برگزار شد، افزود: قزوین در صنعت و کشاورزی جایگاه ویژه‌ای دارد و تأمین آب مورد نیاز این بخش از ضرورت‌هاست. 

وی بیان کرد: تأمین آب می‌تواند در اجرای طرح‌های توسعه موجب تسریع شود و با این کار می‌توان به اشتغال استان هم کمک کرد. معاون عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: تخصیص ۲۵ میلیون مترمکعب آب از رودخانه شاهرود یکی از مطالبه‌های مهم استان است و با تأمین آن می‌توان نیازهای بخش کشاورزی به ویژه باغ‌های زیتون طارم را تأمین کرد. 

فرخزاد یادآور شد: یکی از مشکلات موجود در بافت‌های فرسوده شکستگی لوله‌های آب است. این وضعیت موجب هدررفت آب و بروز مشکلات زیادی شده و هزینه‌های قابل توجهی را هم به دستگاه‌های اجرایی تحمیل کرده است. وی گفت: برای کاهش هدررفت آب موضوع تعمیر و ترمیم شبکه و اصلاح شبکه‌های آب در استان در دستور کار قرار گرفته است. 

معاون عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: در شرایطی که با کمبود شدید منابع آبی مواجهیم استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرها بسیار مهم است. اگر بتوانیم از این ظرفیت پساب با رعایت درجه‌بندی در کشاورزی استفاده کنیم، مشکل تأمین آب کشاورزی و آبیاری باغستان‌های سنتی تا حد زیادی برطرف می‌شود. فرخزاد افزود: نیروگاه برق شهید رجایی و تأثیر آن در آلودگی هوا از دغدغه‌های مردم است لذا باید استفاده از سوخت‌های آلاینده ازت و گازوئیل در این نیروگاه به صفر برسد و از چرخه خارج شود. 

وی توضیح داد: برای رفع نگرانی مردم در خصوص نقش نیروگاه در افزایش آلودگی هوا و تأثیر آن در شرایط اقلیمی توسط کارشناسان بررسی‌های لازم صورت گرفته است که گزارش آن به اطلاع عموم خواهد رسید. معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: راه‌اندازی پست برق معلم‌کلایه، ساخت پست برق شهرک انرژی و ایجاد پست و خط انتقال برق ناحیه شهری مهرگان از نیازهای اساسی است که باید برای آنها اقدام شود. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید