• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
سه شنبه 11 تیر 1398
کد مطلب : 63050
+
-

واگذاری 100 هکتار زمین‌صنعتی به سرمایه‌گذاران

خبر
واگذاری 100 هکتار زمین‌صنعتی به سرمایه‌گذاران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان البرز گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری بیش از 100 هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی البرز در اختیار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قرار گیرد.
«محمدامین فرشی» در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با میزان سرمایه‌گذاری این مجموعه در 3 ماه ابتدایی سال ۹۸ گفت: 3 قرارداد در سه ماهه ابتدایی سال 97 با سرمایه‌گذاران منعقد شد، در حالی که در آمار مشابه در سال 98 این تعداد به 20‌رسیده است.

وی اظهار کرد: در سال ۹۷ یک هکتار زمین در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفت، در حالی که این آمار در سال جدید به ۲۰ هکتار ارتقا یافته و در واقع می‌توان گفت آمار ۲۰ برابر شده است.
این مسئول در رابطه با میزان اشتغال‌زایی مشارکت بخش خصوصی، بیان کرد: این امر شرایط فعالیت بیش از ۵۰۰ شغل را به صورت مستقیم فراهم می‌کند.
فرشی توضیح داد: اهم سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه تولیدات شیمیایی، آرایشی، بهداشتی و فلز بوده است که البته موارد دیگر هم به‌ندرت وجود خواهد داشت.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌ها و با طی شدن همین روند رو به رشد تا پایان سال، ۱۰۰ هکتار زمین در اختیار سرمایه‌گذاران قرار خواهیم داد تا به چرخه تولیدات داخلی نیز کمک کرده باشیم.
فرشی علت رشد حضور سرمایه‌گذاران نسبت به سال گذشته را اشباع شهرک‌های صنعتی استان تهران برشمرد و یادآور شد: شهرک‌های صنعتی تهران اغلب در حوزه شیمیایی اشباع شده‌اند، از این رو سرمایه‌گذاران به سمت استان‌های البرز و قزوین سوق پیدا کرده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید