• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62972
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/RzJL
+
-

خبرهای کوتاه/زیست بوم

  آمادگی وزارت راه‌وشهرسازی برای سفرهای تابستانی 
وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به آغاز سفرهای تابستانی اعلام کرد: وزارت راه‌وشهرسازی و سازمان‌های تابعه آن برای آغاز سفرهای تابستانی مردم آماده است.
محمد اسلامی به آغاز دور اول سفرهای تابستانی در کشور اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم برای انجام سفرهای امن مردم در تابستان۹۸ در راه‌های مواصلاتی و جاده‌ها اندیشیده شده و هماهنگی بین‌بخشی در وزارت راه‌وشهرسازی و همچنین با استان‌ها و سایر دستگاه‌ها مانند هرسال صورت گرفته است.
به‌گزارش ایرنا، طرح تابستانی سفر هر سال و با آغاز فصل تابستان (اول تیر تا پایان شهریور) همزمان در سراسر کشور در قالب ستاد هماهنگی خدمات سفر با مشارکت دستگاه‌های خدماتی، امدادرسان و امنیتی و انتظامی در سطح محورهای برون‌شهری، جاده‌ها و راه‌ها اجرا می‌شود.
گفتنی است، ستاد تسهیلات سفر در اوج سفرها در کشور در دو مرحله فعال می‌شود. نوروز مرحله نخست و تابستان مرحله دوم سفرهای پرتعداد به نقاط مختلف کشور است.

  افتتاح موزه تخصصی شهاب‌سنگ در برج آزادی تهران
نخستین موزه تخصصی شهاب‌سنگ ایران با بیش از 1200قطعه شهاب سنگ از ۱۱تیرماه در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی تهران افتتاح می‌شود. 
به‌گزارش روابط عمومی برج آزادی، قرار است در افتتاحیه این موزه از بزرگ‌ترین شهاب‌سنگ کشور نیز رونمایی شود.
حجت کمالی، دارنده مجوز مجموعه‌داری شهاب‌سنگ در ایران اجرا‌کننده موزه شهاب‌سنگ است که با ثبت مجموعه نفیس خود در سال۲۰۱۶ در بولتن بین‌المللی شهاب‌سنگ، رتبه دوم جهان را در زمینه ثبت شهاب سنگ به ایران اختصاص داد.
موزه شهاب‌سنگ  در روزهای هفته  به جز شنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۹ و از صبح فردا در مجموعه فرهنگی ـ هنری برج آزادی میزبان علاقه‌مندان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید