• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62885
+
-

رفع تصرف 220 هکتار از اراضی ملی بهبهان

220 هکتار از اراضی ملی بهبهان که به صورت غیرقانونی در اختیار یک متصرف قرار گرفته بود، بر اساس دستور قضایی دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان رفع تصرف شد. دبیر کمیته حقوقی انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان در این رابطه به ایرنا گفت: این اراضی در پلاک ۵۱۹۰، بخش یک بهبهان، مقابل مرکز تحقیقات کشاورزی دانشگاه آزاد بهبهان در جاده خاییز واقع شده‌اند که توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروی انتظامی به دستور دادستان عمومی و انقلاب بهبهان رفع تصرف شدند.

«محمد داس‌مه» افزود: 5 کارشناس رسمی دادگستری ابعاد و محل این ۲۲۰ هکتار را مشخص کردند و طی یک نقشه اجرایی زمین‌ها به اداره کل منابع طبیعی استان مسترد شدند. وی با اشاره به این‌که این پرونده یکی از بزرگ ترین پرونده‌های منابع طبیعی استان به شمار می‌رود، گفت: متصرف غیرقانونی 20 سال‌ به صورت عدوانی این اراضی را تصرف کرده بود.  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری خوزستان نیز در این زمینه گفت: پرونده این اراضی سال ۸۷ به جریان افتاد که دادگاه بدوی آن سال ۹۱ و دادگاه تجدید نظر نیز سال ۹۵ تشکیل و رای قطعی نیز در همان زمان صادر شد. «علیرضا جمشیدیان» بیان کرد: شورای صیانت استان از همان زمان بر رفع تصرف این اراضی تاکید داشت.

وی با بیان این‌که متصرف به پرداخت خسارت محکوم شده است، ادامه داد: پیش از این، اراضی تصرف ‌شده که جزو منابع ملی محسوب می‌شدند، کاربری مرتع داشتند اما در آن کشت صورت گرفته و اکنون پس از رفع تصرف دوباره به کاربری اولیه خود یعنی مرتع برمی‌گردند.به گفته این مسئول، ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی محدوده شهرستان بهبهان در ردیف اراضی منابع ملی و شامل مرتع، جنگل و بیشه‌زار است.

این خبر را به اشتراک بگذارید