• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62884
+
-

احتمال وقوع گرد و غبار در اهواز تا 20 روز آینده

سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌ زیست خوزستان با بیان این‌که تا 20 روز آینده، در پی تبخیر، خاک کانون شماره 4 گرد و غبار در جنوب و جنوب شرقی اهواز از نظر شرایط رطوبتی به حالت اولیه برمی‌گردد، گفت: بنابراین با کمترین وزش باد، شاهد خیزش و وقوع پدیده گرد و غبار در اهواز و حتی دیگر نقاط خوزستان خواهیم بود.

به گزارش ایسنا «محمدجواد اشرفی» در خصوص وضعیت کانون‌های گرد و غبار استان بیان کرد: 7 کانون گرد و غبار با مساحت ۳۵۰ هزار هکتار در خوزستان شناسایی شده که کانون شماره ۴ در جنوب و جنوب شرقی اهواز در رتبه اول از لحاظ استعداد خیزش گرد و غبار است.

وی افزود: با توجه به آثار نامطلوب این کانون گرد و غبار بر زندگی مردم اهواز، کنترل و مدیریت آن اولویت نخست است. اشرفی گفت: کانون جنوب شرق اهواز ۱۱۲ هزار هکتار مساحت دارد. در فاز نخست، با زیر کشت بردن ۲۰ هزار هکتار از مساحت آن در سال‌های ۹۶ و ۹۷، سعی کردیم بخش قابل ‌توجهی از این محدوده را کنترل کنیم.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط ‌زیست خوزستان ادامه داد: سعی کردیم با اعمال روش‌های مدیریتی از قبیل مدیریت چرا و رهاسازی آب در برخی از بخش‌ها، آثار نامطلوب این پدیده را به حداقل برسانیم. وی اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های بهار امسال، بخش‌های قابل توجهی از تالاب‌های خوزستان آبگیری شده‌اند اما با آغاز فصل گرما و تبخیر بالا، متاسفانه به تدریج رطوبت خاک در حال از بین رفتن است.

اشرفی گفت: مناسب‌ترین راهکار برای مقابله با گرد و غبار، کاشت نهال است که این کار در حال انجام است. این مسئول ادامه داد: احداث کانال 60 کیلومتری برای هدایت آب کارون به منظور تامین آب مناطق نهال‌کاری‌ شده و غرقابی کردن زمین‌های مستعد خیزش خاک، یکی دیگر از اقدامات برای مقابله با گرد و غبار است.

این خبر را به اشتراک بگذارید