• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62883
+
-

فرار از برزیل، همگروهی احتمالی با آمریکا

فرار از برزیل، همگروهی احتمالی با آمریکا

مرحله گروهی لیگ ملت‌های والیبال‌2019 بامداد امروز به پایان رسید. قبل از مسابقات روز آخر، 6تیم مرحله نهایی مشخص شده بودند؛ برزیل، ایران، روسیه، فرانسه و لهستان. این 5 تیم اول جدول به همراه آمریکا که میزبان است و در رده هفتم جدول مرحله گروهی است، از نوزدهم تیرماه در شیکاگو بازی می‌کنند و بعد از 5 روز قهرمان مشخص می‌شود.
برنامه مرحله نهایی از قبل چیده شده است. گروه‌‌بندی‌ها با توجه به موقعیت‌ آمریکا در جدول بوده. طبق جدول اول اگر این تیم در میان 5تیم اول مرحله مقدماتی قرار می‌گرفت، با تیم سوم و چهارم در گروه A بازی می‌کرد و در گروهB هم تیم‌های اول، دوم و پنجم مرحله مقدماتی قرار می‌گرفتند، اما با قرار‌گرفتن آمریکا در رده هفتم، تیم‌ها طبق جدول دوم به دو گروه تقسیم می‌شوند. در گروه A تیم اول، چهارم و پنجم رده‌بندی بازی می‌کنند؛ تیم‌های برزیل، فرانسه و لهستان. در گروه‌B‌ هم تیم‌های دوم، سوم و میزبان قرار دارند؛ ایران، روسیه و آمریکا.
از هر گروه 2تیم صعود می‌کند. در نیمه‌نهایی هم تیم‌ اول هر گروه با تیم‌ دوم گروه دیگر بازی می‌کند.
این تقسیم‌بندی قبل از بازی‌های دیشب و صبح امروز انجام شده است. اگر ایران دیروز در بازی با آمریکا به پیروزی رسیده باشد و ایتالیا هم بامداد امروز برزیل را شکست داده باشد، جای ایران و برزیل در این گروه‌ها عوض می‌شود. اما در هیچ شرایطی ایران و برزیل همگروه نخواهند بود چون کادر فنی تیم ایران از قبل تصمیم گرفته بود در بازی با آمریکا مثل بازی با بلغارستان به بازیکنان اصلی‌اش استراحت دهد و بازیکنان ذخیره را به میدان بفرستد. هرچند آنها در بازی با بلغارستان نمایش خوبی داشتند و به پیروزی 3 بر صفر هم رسیدند.
به هر حال دیروز در اردوی تیم ملی ایران صحبت از بازی در گروه دوم بود و آنها خودشان را برای بازی با روسیه و آمریکا آماده می‌کردند. ایران امسال در هفته سوم روسیه را در 3ست شکست داد. در هفته سوم هم در یک بازی پر‌حرف و حدیث، لهستان را در ارومیه در 5ست شکست داد. اگر نتایج بازی‌های مرحله مقدماتی را ملاک قرار بدهیم، بازی فرانسه سخت‌ترین حریف احتمالی ایران خواهد بود. آنها هفته چهارم در اردبیل شاگردان کولاکوویچ را در 3ست شکست دادند، اگرچه در آن بازی بسیاری از ستاره‌های اصلی ایران روی نیمکت نشسته بودند.
در اردوی ایران هنوز نگرانی‌هایی بابت ویزای آمریکا و صحبت از رفتن و نرفتن به شیکاگو هست. گفته می‌شود ویزاها صادر شده و بعد از بازگشت تیم از بلغارستان، نماینده فدراسیون باید پاسپورت بازیکنان را به دوبی ببرد. آنجاست که مشخص می‌شود آیا برای همه اعضای تیم ایران ویزا صادر شده یا نه.

این خبر را به اشتراک بگذارید