• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62788
+
-

پرونده الکترونیک سلامت برای همه البرزی‌ها

مدیرکل بیمه سلامت البرز گفت: پیگیر الکترونیکی شدن پرونده‌های بستری بیماران البرزی هستیم.
به گزارش ایسنا «سعید جوانشیر» با اشاره به تعداد بیمه‌شده‌های استان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 450 هزار بیمه‌شده در البرز داریم که 1937 نفر آنها بیمار خاص هستند.
وی ادامه داد: حدود 9 درصد هزینه‌های درمانی استان مربوط به بیماران خاص است که در مقایسه با سال‌های قبل کاهش داشته است.

مدیرکل بیمه سلامت البرز با اشاره به تلاش برای اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در البرز گفت: این طرح 3 سال است که در استان کرمان در حال اجراست و به دنبال اجرایی کردن آن در البرز هستیم که بر اساس آن بنا شده یکی از شهرهای استان به عنوان پایلوت انتخاب شود و پزشکان آن شهر نسخه بیماران خود را به صورت الکترونیکی صادر کنند.
جوانشیر با بیان این‌که پیگیر الکترونیکی شدن پرونده‌های بستری بیماران البرزی هستیم، توضیح داد: به دنبال اجرای این طرح در بیمارستان رجایی به صورت پایلوت هستیم، اما ابتدا باید مسائل حقوقی مانند برگزاری مناقصه در این خصوص حل شود تا بتوانیم اجازه اجرای آن را دریافت کنیم.

این مسئول با تاکید بر این‌که همه شهروندان البرزی باید پرونده الکترونیک سلامت داشته باشند، گفت: در پرونده الکترونیک سلامت تمامی خدماتی که یک نفر از تمامی بیمه‌ها از جمله بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت و دیگر موارد دریافت می‌کند، باید به این مجموعه وصل باشد.
مدیر کل بیمه سلامت البرز با اشاره به هزینه پرداختی به موسسات درمانی اضافه کرد: امسال 15 میلیارد تومان به موسسات درمانی استان پرداخت شده است.

این مسئول ابراز کرد: سال گذشته هم 196 میلیارد تومان به موسسات درمانی استان پرداخت شده است و در حال حاضر 85 میلیارد تومان به موسسات بدهکاریم که 45 میلیارد آن مربوط به دانشگاه علوم پزشکی است.
وی با اشاره به اجرای طرح بیمه درمان پایه برای مددجویان کمیته امداد گفت: اعمال بیمه درمان پایه برای ۲۴ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد را پیگیری کرده‌ایم و تاکنون برای 8 هزار نفر آنها اجرایی شده است.
وی ادامه داد: برای مجهول‌الهویه‌های تحت پوشش بهزیستی نیز ارائه خدمات درمانی بستری را داشته‌ایم که تاکنون در 3 ماه ابتدایی سال جاری 2 نفر را تحت پوشش قرار داده‌ایم.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :