• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62784
+
-

لکه‌های صنعتی ساماندهی می‌شوند

خبر
لکه‌های صنعتی ساماندهی می‌شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز از ساماندهی لکه‌های صنعتی استان خبر داد.
به گزارش مهر «جهانگیر شاهمرادی» با اشاره به این‌که ۱۲ شهرک صنعتی در استان وجود دارد، اظهار کرد: تعداد واحدهای صنعتی البرز بیش از 3 هزار و 500 واحد است که از این تعداد ۱۵۰‌مورد برندهای ملی و شناخته‌شده هستند.

وی با اشاره به این‌که 7 شهرک صنعتی البرز که صددرصد خصوصی اداره می‌شوند، بیش از ۵۰ هزار شغل ایجاد کرده‌اند، گفت: لکه‌های صنعتی استان نیاز به ساماندهی دارند. در این قالب از ۱۵ روز قبل ساماندهی لکه صنعتی زیباست با ۵۷ واحد صنعتی و 3 هزار اشتغال در دستور کار قرار گرفت که به‌زودی ناحیه صنعتی می‌شود. این اقدام برای موارد دیگری مانند «کاوش» و «نور» نیز پیگیری می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز با اشاره به این‌که البرز تنها استانی است که شهرک تخصصی دارو در آن ایجاد شده است، گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد داروهای مورد نیاز کشور در البرز تولید می‌شود و ۵۱ واحد فعال دارویی در استان داریم.
شاهمرادی یکی از ویژگی‌های مهم استان را صادرات‌محور بودن آن دانست و گفت: به طور متوسط ۸ درصد واحدهای صادراتی نمونه کشوری از استان انتخاب می‌شوند.
وی با اشاره به وجود قطب‌های بزرگ تولیدی در استان البرز، گفت: ۹۷ واحد قطعه‌ساز صنعتی در استان وجود دارد که با احتساب واحدهای صنفی در این زمینه تعداد آنها به ۲۴۰ مورد می‌رسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز با این توضیح که ۳۰ درصد قطعات شرکت‌های خودروسازی در البرز تولید می‌شود، تاکید کرد: ۲۲ کارخانه تولید آرد نیز در البرز وجود دارد و بخش اعظم آرد مورد نیاز پایتخت در البرز تامین می‌شود.
شاهمرادی بیان کرد: البرز بزرگ‌ترین و تنها تولید‌کننده فیلتر دیالیز است و اولین تولید‌کننده قلم‌های پیشرفته انسولین نیز این استان است که به‌زودی رونمایی و افتتاحیه آن را خواهیم داشت.
وی با اشاره به این‌که البرز در بخش گردشگری ظرفیت‌های خوبی همچون منطقه طالقان و تپه اُزبکی را دارد، گفت: البرز مراکز تحقیقاتی پیشرفته و ۱۹۰ شرکت دانش‌بنیان دارد. رتبه دوم کشوری در فروش محصولات شرکت‌های فن‌آور و ارزآور نیز از آن البرز است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز در بخش دیگری به ظرفیت‌های فرودگاه پیام نیز اشاره کرد و گفت: پیام چون تنها فرودگاه کارگو کشور و منطقه ویژه اقتصادی است پتانسیل‌های خاص دارد.
شاهمرادی عنوان کرد: البرز از نظر صنایع غذایی استانی بی‌نظیر است، به طوری که ۲۲ کارخانه تولید ماکارونی در استان وجود دارد که دارای دانش پیشرفته هستند.
وی با اشاره به تولید داروی فاکتور 7 در استان البرز، گفت: کارخانه‌های شن و ماسه البرز نیز باکیفیت‌ترین تولیدات را در کشور دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز در بخش دیگری با اشاره به این‌که البرز در سال گذشته رتبه نخست کشوری در پرداخت تسهیلات رونق تولید را به خود اختصاص داده است، گفت: سال گذشته بالغ بر هزار و ۶۵۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
شاهمرادی بر رفع مشکلات واحدهای صنعتی تحت تملک بانک‌های عامل کشور تاکید کرد و افزود: چون تعداد زیادی از این بانک‌ها در تهران هستند، انتظار داریم اقدامات موثری برای تعیین تکلیف این واحدها شود و هر چه زودتر و از طریق مواردی مانند مزایده و یا تعامل حل و فصل شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید