• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62758
+
-

شناسایی هزار انشعاب غیرمجاز آب در ایلام

وجود انشعابات آب غیرمجاز، مشکل اصلی‌ شرکت آب و فاضلاب ایلام محسوب می‌شود

شناسایی هزار انشعاب غیرمجاز آب در ایلام

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری ایلام گفت: در یک سال اخیر هزار انشعاب آب غیرمجاز با همکاری دستگاه قضایی در استان شناسایی شد. «افشین مظاهری» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: وجود انشعابات آب غیرمجاز مشکل اصلی‌ شرکت آب و فاضلاب محسوب می‌شود. این مساله نوعی هدررفت آب است و سبب می‌شود مصارف مشترکان شرکت تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

وی گفت: تلاش‌ها و اقدام‌های لازم برای مدیریت شبکه توزیع آب در شهرهای مختلف استان با جدیت در حال انجام است. گروه‌های سیار شرکت آب و فاضلاب ایلام با هرگونه انشعاب آب غیرمجاز به شدت برخورد می‌کنند. مدیرعامل آبفای ایلام از جریمه ۲ تا ۸ میلیون تومانی برای انشعاب غیرمجاز آب خبر داد و افزود: با توجه به قرار داشتن در فصل گرما می‌طلبد که مشترکان، ضمن رعایت الگوی مصرف، کنتورهای خراب را تعویض و لوله‌ها و اتصالات داخل ساختمان را نشت‌یابی و تعمیر کنند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام نیز با بیان این‌که بخش قابل توجهی از هدررفت آب در بخش روستایی به دلیل وجود انشعاب‌های غیرمجاز است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۰ انشعاب غیرمجاز آب در روستاهای استان شناسایی و قطع شده است. «نورالله تیموری» ادامه داد: فعالیت مستمر اکیپ‌های شناسایی به قطع انشعابات غیرمجاز و شناسایی مشترکان پرمصرف در مناطق روستایی منجر شده است.

وی بیان کرد: انشعاب غیرمجاز و اسراف آب شرب در روستاها موجب افت فشار و قطعی‌های مکرر در این مناطق می‌شود. تیموری به مصرف بیش از حد آب در روستاهای استان اشاره کرد و گفت: مصرف آب شرب در روستاهای ایلام نسبت به جمعیت آنها بیش از ۲ برابر حد مجاز است. الگو و متوسط مصرف روزانه آب در روستاهای کشور بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیتر در شبانه‌روز است.

این خبر را به اشتراک بگذارید