• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62755
+
-

برندسازی برای کرج کلید خورد

مدیرکل ارتباطات شهرداری کرج: این اداره کل اقدام به راه‌اندازی اداره برندسازی و آغاز مطالعاتی در این زمینه کرده است

مدیرکل ارتباطات شهرداری کرج با اشاره به این‌که برندسازی کرج آغاز شده است، گفت: تأثیر مثبت برند بر اقتصاد شهری بر کسی پوشیده نیست.
به گزارش مهر «امیر اشتری» با اشاره به این‌که برندسازی اصلی پذیرفته‌شده در عرصه‌های فرهنگی و شهرسازی است، گفت: امروزه شهرهایی که در زمینه جذب گردشگر و سرمایه‌گذار به موفقیت و جایگاه ممتاز دست ‌یافته‌اند، قبلاً نسبت به اجرای طرح‌هایی در زمینه برندسازی اقدام کرده و اکنون شاهد به ثمر نشستن دستاوردهای آن هستند.

وی اضافه کرد: اداره کل ارتباطات شهرداری کرج با درک دغدغه‌های شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر نسبت به راه‌اندازی اداره برندسازی و آغاز مطالعاتی در این زمینه اقدام کرده است که امیدواریم از طریق هم‌افزایی و همکاری با شرکت مشاور تهیه‌کننده طرح برندسازی بتوانیم به غنای هرچه بیشتر آن کمک کنیم. البته آنچه اهمیت دارد، عملیاتی شدن این طرح و نیمه‌کاره باقی نماندن آن است.

مدیرکل ارتباطات شهرداری کرج گفت: موضوع برندسازی و تأثیر مثبت آن بر اقتصاد شهری و توسعه زیرساخت‌ها و تقویت سرانه‌ها به‌اندازه‌ای بدیهی است که دیگر نیازی به طرح مقدمات و بیان ضرورت‌ها نیست و مشاور تهیه‌کننده طرح برندسازی برای شهر کرج باید بیشتر به شرح خدمات و ارائه راهکارها بپردازد تا بتوانیم جلسات را به سمت خروجی دادن هدایت کنیم؛ در غیر این صورت شعار و سخنرانی و مباحث تئوری دردی از مشکلات دوا نمی‌کند.

اشتری پیشنهاد کرد که جلسات تخصصی در لایه‌های کارشناسی مدیریت شهری و با مشارکت نخبگان، دانشگاهیان و افراد صاحب‌نظر برگزار شود و درنهایت پیش‌نویس طرح به مسئولان ارشد شهری ارائه شود تا آنها طرح را با اهداف و سیاست‌های کلی مدیریت شهری، اسناد بالادستی و سایر اقتضائات زمانی و مکانی تطابق داده و درنهایت بهترین تصمیم را برای شهر بگیرند.

وی با تاکید بر این‌که قبلاً چند طرح برای برندسازی شهر کرج استارت خورده اما راه به ‌جایی نبرده‌اند، گفت: آنچه دستیابی به برندسازی برای کلان‌شهر کرج را عقیم گذاشته، تکیه بر مباحث صرفاً دانشگاهی و بی‌توجهی به واقعیت‌های موجود بوده که درنهایت از اثربخشی و قابلیت اجرایی طرح کاسته است و امیدواریم که در دوره کنونی مدیریت شهری بتوانیم به موفقیت‌هایی در این زمینه دست پیدا کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید