• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62720
+
-

کمبود آب کرمانشاه با تکمیل طرح آب‌رسانی رفع می‌شود

آبفا‌
کمبود آب کرمانشاه با تکمیل طرح آب‌رسانی رفع می‌شود

معاون بهره‌برداری شرکت آبفای شهری استان کرمانشاه گفت: مشکل کمبود آب آشامیدنی در صورت تکمیل طرح آب‌رسانی رفع می‌شود. به گزارش مهر «رضا داوودی» در مورد مشکل کمبود آب شهر کرمانشاه با بیان به این‌که تامین آب به عهده شرکت آب منطقه‌ای و توزیع به عهده آبفاست، افزود: شهر کرمانشاه جزو شهرهای دارای تنش آبی در استان بوده و با کمبود آب مواجه است.

معاون بهره‌برداری شرکت آبفای شهری استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی از مشکلات نبود خطوط بین مخازن در شهر کرمانشاه است، به نحوی که در برخی از نقاط میزان آب به مقدار مناسب و مازاد وجود دارد و در برخی از مناطق نیز کمبود وجود دارد که در صورت ایجاد خطوط انتقال در توزیع آب تعادل ایجاد می‌شود. 

وی با بیان این‌که طرح آب‌رسانی شهر کرمانشاه که توسط شرکت آب منطقه‌ای در حال اجرا بوده یک طرح عظیم است، گفت: انتقال آب از سد گاوشان به شهر کرمانشاه به میزان 66/2مترمکعب اقدام قابل توجهی است که در صورت تکمیل آن بخش عمده‌ای از مشکلات رفع می‌شود.

داوودی از اجرای برنامه‌ای برای کاهش آب مصرفی ادارات خبر داد و گفت: ادارات موظف به کاهش ۲۰ درصدی مصرف خود هستند و در غیر این صورت مشمول جریمه‌های سنگین خواهند بود. وی عنوان کرد: این موضوع به همه ادارات ابلاغ شده است و برخی از آنها در سال قبل کاهش مصرف داشته‌اند و این موضوع در سال جاری با حساسیت بالاتری پیگیری می‌شود و در صورت عدم رعایت مدیریت مصرف برابر ضوابط اعمال قانون خواهند شد. 

این مسئول با اشاره به وضعیت تاسیسات آب و فاضلاب استان پس از زلزله‌های مداوم گفت: زلزله باعث لطمه به تاسیسات و شبکه‌های زیرزمینی به‌ویژه در محل اتصالات شد و نشت‌های زیادی در شبکه‌ها اتفاق افتاد.معاون بهره‌برداری شرکت آبفای شهری استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین مصرف غیرمتعارف در شهرهای زلزله‌زده از جمله سرپل ذهاب و تازه‌آباد به دلیل عدم پرداخت آب‌بها و همچنین استفاده از آب آشامیدنی در امر بازسازی و ساخت و ساز باعث ایجاد مشکلات جدی در زمینه مدیریت مصرف و کاهش تلفات شد اما با وجود این و با تلاش همکاران، این شرکت در مجموع موفق به کاهش ۴ درصدی هدررفت از زمان وقوع زلزله تاکنون شده است.

قطع هزار انشعاب غیرمجاز آب در کرمانشاه معاون بهره‌برداری شرکت آبفای شهری استان کرمانشاه در ادامه از شناسایی 2هزار انشعاب غیرمجاز و قطع هزار انشعاب آن در استان کرمانشاه خبر داد و آن را در راستای برنامه‌های این شرکت در زمینه صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب برشمرد. 

وی افزود: شهر کرمانشاه یکی از چند شهر کشور و دارای بالاترین انشعابات غیرمجاز است. معاون بهره‌برداری شرکت آبفای شهری استان کرمانشاه گفت: همچنین جداسازی فضای سبز شهرداری‌ها در سرلوحه کاری شرکت قرار گرفته است و با پیگیری این شرکت و برابر بخش‌نامه‌های صادره در سال قبل، شهرداری‌ها مکلف به جایگزینی منابع دیگری غیر از آب آشامیدنی برای آبیاری فضای سبز شدند. وی افزود: امیدواریم با همکاری شهرداری در سال جاری و با ادامه اقداماتی که درسال قبل انجام شده، بتوانیم قدم موثرتری در این زمینه برداریم.

داوودی آموزش همگانی را از دیگر اقدامات در حوزه صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برشمرد و افزود: آموزش در مدارس سرلوحه اقدامات شرکت آب و فاضلاب است و در حال حاضر این شرکت برای یازدهمین سال متوالی تفاهم‌نامه همکاری همیاران آب را با آموزش و پرورش استان منعقد کرده و طی آن هر ساله چندین مراسم همیار آب در شهرهای مختلف استان کرمانشاه با مشارکت ۲۰ هزار دانش‌آموز و با حضور اولیا و مربیان و دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید