• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62707
+
-

میزبانی کرمانشاه‌ ‌از نخستین نمایشگاه رونق تولید

معاون بازرگانی سازمان صمت‌کرمانشاه از برپایی‌نمایشگاه رونق تولید با حضور بیش از 100 واحد تولیدی استان خبر داد

تیتر یک
میزبانی کرمانشاه‌ ‌از نخستین نمایشگاه رونق تولید

فاطمه کمانی|  کرمانشاه - خبرنگار:


سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری سال رونق تولید در کرمانشاه نام‌گذاری شد تا تاکیدی باشد برای توجه بیشتر به تولید و صنعت کشور و حمایت بیشتر از این حوزه. در استانی مانند کرمانشاه که نرخ بیکاری بالایی دارد، حمایت از بخش تولید، راه‌اندازی سرمایه‌گذاری‌های جدید و خصوصا حفظ صنایع و تولیدات موجود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
بیش از هزار واحد تولیدی و صنعتی کرمانشاه که با این شرایط سخت اقتصادی خود را سرپا نگه داشته‌اند چشم‌انتظار آن هستند که مورد حمایت قرار گیرند. حال با ابتکار و همکاری بخش خصوصی و دولتی قرار است نمایشگاه رونق تولید در این استان برگزار شود و واحدهای تولیدی فرصتی برای عرضه توانمندی‌های خود و عقد قراردادهای مختلف داشته باشند. ابتدا قرار بود این نمایشگاه در روزهای پایانی خرداد برگزار شود و اکنون برای این‌که فرصت حضور واحدهای بیشتری فراهم شود مقرر شد این نمایشگاه ۱۰ تا ۱۳ تیرماه و همزمان با هفته صنعت و معدن در کرمانشاه برپا شود.


‌فضای ۲۷۰۰ مترمربعی نمایشگاه

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه از برپایی اولین نمایشگاه رونق تولید کرمانشاه از ۱۰ تا ۱۳ تیرماه و در محل دائمی نمایشگاه‌های استان خبر می‌دهد. «رضا سلیم ساسانی» ادامه می‌دهد: این نمایشگاه در فضایی بالغ بر 2هزار و 700 متر‌مربع برگزار خواهد شد.

وی از فراهم شدن شرایط برای حضور تولیدکنندگان، صاحبان صنایع، کارآفرینان و... در این نمایشگاه یاد می‌کند و می‌افزاید: این نمایشگاه فرصت خوبی است که واحدهای تولیدی استان بتوانند توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.
به گفته ساسانی، اختتامیه این نمایشگاه نیز با حضور مسئولان بخش‌های مختلف برگزار خواهد شد.


معرفی توانمندی واحد‌های تولیدی

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی توانمندی واحد‌های تولیدی و حمایت از رونق تولید اعلام می‌کند. «احسان باقرخانی» اضافه می‌کند: قرار است در این نمایشگاه فرصت برای حضور همه گروه‌های واحد‌های تولیدی و صنعتی در زمینه‌های مختلف کشاورزی، صنایع غذایی، مصالح ساختمانی و... فراهم شود.وی ادامه می‌دهد: محدودیتی هم برای دعوت از واحد‌های تولیدی شاخص کشوری برای حضور در این نمایشگاه وجود ندارد. به گفته این مسئول برگزاری نمایشگاه در کرمانشاه اولین نمایشگاه رونق تولید است که در کشور برپا می‌شود. 


حضور ‌ واحدهای تولیدی در نمایشگاه رونق تولید

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از برپایی‌نمایشگاه رونق تولید با حضور بیش از 100 واحد تولیدی استان خبر داد. «احسان باقرخانی» اظهار می‌کند: پیگیری‌ها برای برپایی این نمایشگاه چند ماه قبل در استان آغاز و در نهایت مقرر شد این نمایشگاه از 10 تا 13 تیر در محل دائمی نمایشگاه‌های کرمانشاه واقع در انتهای پارک شاهد برگزار شود. 

 وی ادامه می‌دهد: بیش از 100 واحد تولیدی استان در بخش‌های مختلف صنعتی، تولیدی، کشاورزی، تعاونی و... برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.  به گفته معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، این نمایشگاه در فضایی به وسعت 3 هزار متر‌مربع برپا خواهد شد.  

 باقرخانی با بیان این‌که برای اختتامیه این نمایشگاه برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته شده، تاکید می‌کند: همچنین قرار است میزهای خدمت با حضور مدیران دستگاه‌ها برای رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در این نمایشگاه برپا شود.  وی اظهار می‌کند: برنامه‌‌ریزی شده حجاج کرمانشاه نیز از این نمایشگاه بازدید داشته باشند و سوغات مورد نیاز خود را تا حد امکان از تولیدات داخل استان تهیه کنند. 


تجربه مفید سال گذشته 

رئیس اتاق کرمانشاه نیز از پیگیری‌های متعدد نمایشگاه حمایت از رونق تولید در استان کرمانشاه خبر می‌دهد و می‌گوید: پیگیر بودیم این نمایشگاه در ۱۰ روز اول تیرماه برگزار شود. «کیوان کاشفی» با اشاره به تجربه خوب سال گذشته در برپایی نمایشگاه حمایت از کالای ایرانی، می‌افزاید: امسال هم پیگیر آن هستیم که نمایشگاه دیگری در سال رونق تولید، برای حمایت از تولیدات داخلی برپا کنیم.

وی ادامه می‌دهد: بنا داریم در این نمایشگاه محصولات تولید داخل را هم به عموم مردم و هم به دستگاه‌ها و سازمان‌ها معرفی کنیم تا این محصولات را بیشتر بشناسند.رئیس اتاق کرمانشاه اضافه می‌کند: به علاوه پیگیر آن هستیم که در کنار این نمایشگاه چند همایش و نشست تخصصی نیز برگزار کنیم. وی معتقد است در این نمایشگاه علاوه بر تولیدات داخل استان کرمانشاه می‌توان برندهای مطرح ملی را نیز پای کار آورد.


رویداد مهم‌ برای‌کرمانشاه 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز از برپایی نمایشگاه‌ها رونق تولید به عنوان یک رویداد مهم و خوب برای استان کرمانشاه یاد می‌کند و می‌گوید: برای برپایی این نمایشگاه علاوه بر همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله جهاد کشاورزی، حوزه گردشگری و... نیازمند پای کار آمدن تشکل‌های بخش خصوصی نیز هستیم. 

«محسن دارابی» ادامه می‌دهد: تشکل‌هایی مانند خانه صنعت و معدن، اتاق تعاون و... باید پای کار بیایند و واحدهای تولیدی، خصوصا آنهایی که برند موفق ملی و حتی بین‌المللی هستند در این نمایشگاه حضور یابند. وی با بیان این‌که باید شرایط برپایی نمایشگاه برای مردم معمولی نیز جذاب باشد، اضافه می‌کند: باید در این نمایشگاه امکان حضور کارپرداز دستگاه‌های اجرایی نیز فراهم شود، زیرا این امر گامی برای استفاده بیشتر دستگاه‌ها از کالاهای تولید داخل استان است.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید