• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62710
+
-

سردیس مشاهیر کُرد در آبیدر نصب می‌شود

شهردار سنندج با بیان این‌که مراحل پایانی احداث پارک مشاهیر کُرد در آبیدر در حال اتمام است، گفت: سردیس تعدادی از چهره‌های شاخص کُرد زبان به مناسبت برگزاری کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد در آبیدر نصب خواهد شد. به گزارش ایسنا «حشمت‌الله صیدی » اظهار کرد: تیرماه امسال بزرگ‌ترین برنامه فرهنگی و هنری تاریخ استان کردستان با عنوان «کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد» برای تجلیل از بزرگان و مفاخر کُرد زبان در سنندج برگزار می‌شود. 

وی افزود: قرار است در کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد 30 نفر از شخصیت‌های برجسته کُردزبان تجلیل شوند، البته در کنار این افراد تعداد زیادی مهمان خارجی از اقصی نقاط دنیا و همچنین مهمانانی از سراسر کشور وارد سنندج می‌شوند، پس طبیعا باید شهر را آراسته و آماده پذیرایی از مهمانان این کنگره کنیم. شهردار سنندج ادامه داد: با توجه به این‌که این کنگره انعکاس جهانی دارد‌به عنوان ‌رئیس کمیته فضاسازی شهر این آمادگی را داریم که به بهترین شکل ممکن فضای شهر را برای حضور مهمانان این کنگره آماده کنیم. 

صیدی افزود: در راستای برگزاری این کنگره، شهرداری سنندج مسئولیت احداث پارک مشاهیر کُرد را بر عهده گرفته و قرار است پارکی که در جوار مسجد پارک جنگلی آبیدر سنندج در حال ساخت است، به عنوان پارک مشاهیر کُرد نام‌گذاری شود. وی ادامه داد: مهم‌ترین وظیفه ما این است که در پارک مشاهیر کُرد به صورت نمادین سردیس تعدادی از چهره‌های شاخص کُرد زبان را که به دست استاد توانمند مجسمه‌سازی هادی ضیاءالدینی ساخته شده است، روی پایه‌هایی نصب کنیم و مطمئنا این پارک به همراه سردیس‌های آن به عنوان یادگاری ماندگار از کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد برای نسل‌های آینده می‌ماند. 

صیدی سنندج گفت: مجموعه شهرداری به عنوان مسئول کمیته فضاسازی شهر چند روز مانده به شروع کنگره همه بیلبوردهای تبلیغاتی و تلویزیون‌های شهری سنندج را به این کنگره اختصاص می‌دهیم.  شهردار سنندج تصریح کرد: ‌ مطمئنا کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد که از سال گذشته به پیشنهاد استاندار کردستان در دستور کار مسئولان استان قرار گرفت می‌تواند در راستای شناساندن مشاهیر کُرد نقش تاثیرگذاری داشته باشد. ‌

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :