• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62686
+
-

ستاره غیرمنتظره دمکرات‌ها

ستاره غیرمنتظره دمکرات‌ها

سناتور کامالا هریس در نخستین دور مناظره نامزدهای حزب دمکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چنان درخشیده که بعد از گذشت چند روز، ‌رسانه‌های آمریکایی همچنان به او می‌پردازند و او را برنده اصلی مناظره‌ها می‌خوانند.

رویکرد و صحبت‌های هریس، طرفداران او را افزایش داده و او را به یکی از نامزدهای در حال اوج‌گیری تبدیل کرده است. او در مناظره‌ها با اعتماد به نفس و با قدرت صحبت کرد و با استفاده مناسب و بجا از داستان‌های واقعی از زندگی مهاجران و افرادی که مشکل بیمه دارند، چنان استادانه احساسات را لابه‌‌لای نظرات و برنامه‌هایش جایگذاری کرد که به ستاره محبوب دمکرات‌های آمریکایی تبدیل شد.

هریس، در تقابل با جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشتاز دمکرات‌ها، چنان ضربه‌هایی وارد کرد که باعث ریزش محبوبیت بایدن شد. سناتور رنگین‌پوست کالیفرنیا، بایدن را به‌خاطر روابطش با سناتورهای طرفدار جدایی رنگین‌پوستان و سفید‌ها در دهه‌های پیشین به‌شدت در تنگنا قرار داد. بایدن بعد از مناظرات دور اول ‌مجبور شد در یک سخنرانی، از خود در برابر هریس دفاع کرده و به سابقه فعالیتش در زمینه خدمات اجتماعی اشاره کند. حملات هریس به بایدن چنان غافلگیرانه بود که حتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که معمولا بایدن را مورد تمسخر قرار می‌دهد را وادار به واکنش کرد. ترامپ در ژاپن از بایدن حمایت کرد و گفت که کامالا هریس به‌خاطر این حمله‌ها، بیش از حد مورد توجه واقع شده است. البته به‌نظر می‌رسد دمکرات‌های آمریکایی چندان موضع دلجویانه‌ای نسبت به بایدن نداشتند؛ چون در نخستین نظرسنجی بعد از مناظرات دور اول، محبوبیت بایدن سقوط کرد. به گزارش هیل، پیش از مناظره 41.5درصد از رأی‌‌دهندگان گفته بودند که به بایدن رأی می‌دهند اما بعد از مناظره، این رقم به 31.5درصد رسید. برنی سندرز که دور پیش یکی از دو نامزد نهایی دمکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری بود هم در مناظره‌ها چندان عملکرد خیره‌کننده‌ای نداشت. او هر چند توانست طرفداران خود را راضی نگه دارد اما در جلب رأی‌دهندگان جدید موفق نبود و البته گاف‌هایی هم داد که مورد توجه رسانه‌های آمریکایی قرار گرفته است. الیزابت وارن، ‌دیگر سناتور آمریکایی هم عملکرد خوبی در این مناظره‌ها داشت و مورد توجه زیادی قرار گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید