• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62593
+
-

سهم 3/5 درصدی دوچرخه در ترددهای تهران

حمل‌ونقل
سهم 3/5 درصدی دوچرخه در ترددهای تهران


معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از تدوین سند دوچرخه پایتخت خبر داد.

به گزارش همشهری، محسن پورسیدآقایی در مورد وضعیت دوچرخه‌های پایتخت با بیان اینکه سند توسعه دوچرخه در دستور کار قرار دارد، گفت: هم‌اکنون این سند در شورای ترافیک پایتخت در حال بررسی است که درصورت تصویب براساس این سند ۵ساله، می‌بایست ۳.۵درصد از سفرهای تهران با دوچرخه انجام شود.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۲۰کیلومتر به مسیر دوچرخه اضافه می‌شود، در پاسخ به سؤالی در مورد سرنوشت دوچرخه‌های قبلی شهرداری گفت: دلیل شکست طرح‌های دوچرخه در گذشته این بود که به تکنولوژی‌های روز دنیا توجه نشده بود؛ به‌گونه‌ای که راکبان باید به مبدأ سفر برگشته و دوچرخه را تحویل می‌دادند اما امروز با اتکا به تکنولوژی‌های جدید، استفاده از دوچرخه برای شهروندان تسهیل شده است. پورسیدآقایی با بیان اینکه هم‌اکنون با ورود اپلیکیشن‌های دوچرخه شاهد استقبال روزافزون شهروندان از دوچرخه هستیم، گفت: متأسفانه برخی با پیش‌داوری عنوان می‌کنند که دوچرخه در تهران طرحی شکست‌خورده است، اما این مطلب درست نیست؛ چراکه با گذر از روش‌های سنتی و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا توانستیم دوچرخه را به‌عنوان یک مد حمل‌ونقلی توسعه دهیم. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد استفاده از دوچرخه و تجهیزات قبلی گفت: رک دوچرخه‌های قبلی را در ادارات دولتی و شهرداری استفاده خواهیم کرد تا کارکنان ترغیب شوند برای تردد به ساختمان‌های مجاور و داخلی از دوچرخه استفاده کنند.

مکث

متروسواری 2هزار دوچرخه در خردادماه
در خرداد‌ماه 98،  2هزارو 282دوچرخه‌سوار از مترو استفاده کردند. بدین‌ترتیب آمار دوچرخه‌سواران نسبت به‌ماه گذشته 422نفر افزایش داشت.
به گزارش همشهری، در نیمه اول خردادماه 98، هزارو 342 دوچرخه‌سوار و در نیمه دوم 946دوچرخه‌سوار از مترو استفاده کردند که این میزان نسبت به‌ماه گذشته با رشد همراه بوده است. با اجرا شدن این طرح، فرصت استفاده کردن از مترو برای دوچرخه‌سواران مهیا شد و مسافرانی که از دوچرخه‌های عادی استفاده می‌کنند فقط مجاز به ورود به واگن‌هایی هستند که با برچسب‌هایی روی بدنه قطار مشخص شده، ولی دوچرخه‌سوارانی که از دوچرخه‌های تاشو استفاده می‌کنند مجاز به ورود به تمامی واگن‌ها هستند. این طرح برای تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه، از آذر‌ماه1397در حال اجراست. با اجرای طرح ترکیبی مترو و دوچرخه از اول آذرماه۹۷ تا پایان خرداد‌ماه۹۸، 6 هزار نفر دوچرخه‌سوار از متروی تهران و حومه استفاده کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید