• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62587
+
-

پرواز 150شهید از بهشت

مراسم تشییع پیکر‌های شهدای جنگ تحمیلی در تهران برگزار شد


معراج شهدای تهران در خیابان بهشت، میزبان پیکر‌های 150شهید دوران دفاع‌مقدس شد. به گزارش همشهری، پیروز حناچی که خود در مراسم بدرقه شهدای گمنام شرکت کرده بود، در توییتی این چنین نوشت: «تهران، به احترام ١۵٠ سرو ایستاد. شهدای گمنام که امروز با بدرقه شکوهمند مردم قدرشناس تهران به معراج رفتند؛ قهرمانانی هستند که فرزندان این سرزمین، به پشتوانه خون پاک‌شان در برابر زیاده‌خواهی زورگویان عالم مقاومت می‌کنند. یادشان گرامی و راه‌شان پر رهرو.»

شامگاه چهارشنبه ۵ تیر مراسم وداع با پیکرهای مطهر شهدای تازه ‌تفحص‌شده دوران دفاع‌مقدس در پایتخت در باغ موزه دفاع‌مقدس برگزار شد و روز بعد تشییع‌کنندگان با حضور در خیابان انقلاب پیکر‌های این شهدا را از دانشگاه تهران تا پارک شهر همراهی کردند.

گرمای شدید هوا مانع حضور مردم در این مراسم نشده بود و خیابان‌های انقلاب که تریلی‌های حامل تابوت‌ شهدا از آنها عبور می‌کردند مملو از جمعیت بود. کاروان تشییع شهدا با عبور از میدان حر به سمت دانشگاه تهران و از دانشگاه تهران از مسیر خیابان حافظ به معراج شهدای تهران رسید. محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران و برخی از  اعضای شورا و همچنین مدیران شهرداری در این مراسم حضور داشتند.

از این 150شهید، هویت 35شهید شناسایی شده‌ و هویت 116شهید هنوز احراز نشده است. شهدای شناسایی شده متعلق به 11استان هستند که از این تعداد 8شهید متعلق به استان اصفهان، یک شهید متعلق به استان بوشهر، یک شهید استان خوزستان، 5شهید استان خراسان رضوی، دو شهید استان چهارمحال و بختیاری، 2 شهید استان سمنان، 6شهید استان فارس، 2 شهید استان قزوین، 2 شهید استان گیلان، یک شهید استان یزد و 5شهید متعلق به استان تهران هستند.

پیکر مطهر 63شهید گمنام از این شهدا نیز در نقاط مختلفی از 14استان که شامل استان‌های فارس، سمنان، مازندران، قم، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، هرمزگان، اردبیل و تهران است، خاکسپاری خواهند شد.

این شهدا متعلق به عملیات کربلای 5در شلمچه، رمضان در شرق بصره، تک دشمن در زبیدات، مسلم‌بن عقیل در سومار، والفجر یک در فکه، والفجر8در بوارین، محرم در شرهانی، والفجر4در پنجوین و بیت‌المقدس در شلمچه هستند که در سال‌های 60، 61، 62، 64، 65و 67به شهادت رسیده‌اند. پس از برگزاری نماز ظهر و عصر پیکرهای شهدا به محل خاکسپاری فرستاده شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید