• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62505
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/n38W
+
-

افزایش تولید عسل در چهارمحال و بختیاری

در استان چهارمحال و بختیاری
افزایش تولید عسل در چهارمحال و بختیاری

مدیر امور طیور و زنبور عسل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بارش‌های بهاری و پوشش گیاهی مطلوب امسال باعث افزایش ۱۵ درصدی تولید محصول عسل این استان شد.
«حسن رحمانی» در گفت‌وگو با ایرنا، از آغاز برداشت محصول عسل در استان خبر داد و افزود: سال گذشته حدود یک هزار و ۵۰۰ تن عسل در استان تولید شد که پیش‌بینی می‌شود امسال تولید به یک هزار و ۷۰۰ تن برسد.

وی با اشاره به افزایش ۷ درصدی کلنی‌های زنبور عسل در استان گفت: میانگین تولید عسل در هر کلنی 6/9 کیلوگرم است که امسال به میزان 2/1 کیلوگرم در هر کلنی افزایش یافته است. رحمانی تصریح کرد: گرمای کم‌سابقه تابستان امسال، احتمال تلفات زنبور عسل را در استان در صورت رعایت نکردن نکات آموزشی افزایش خواهد داد. مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: تعداد کلنی‌های زنبور عسل چهارمحال و بختیاری بر اساس آمارگیری بیش از ۱۹۵ هزار کلنی بومی و ۱۵۰ هزار کلنی مهاجر است.

وی از توزیع به‌موقع سهمیه شکر قیمت مصوب دولتی بین زنبورداران استان در سال جاری خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده محدودیتی در تأمین شکر مورد نیاز وجود ندارد. وی با اشاره به استقرار کلنی زنبورداران کوچ‌رو در باغ‌های شهرستان‌های کوهرنگ، بن، لردگان و اردل در فصل تابستان گفت: با سرد شدن هوا، زنبورداران کوچ‌رو به سمت مناطق قشلاقی حرکت می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید