• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62503
+
-

سکونت ۲۳ درصد جمعیت شهر اصفهان در بافت‌های ناکارآمد

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: ۴۴۹ هزار و ۹۴۷ نفر معادل ۲۳ درصد از جمعیت کل شهر اصفهان در بافت‌های ناکارآمد ساکن هستند.
«محمد فیض» در گفت‌وگو با ایمنا اظهار کرد: طبق آخرین مصوبات کمیسیون ماده 5، شهر اصفهان دارای 2 هزار و ۳۸۰ هکتار بافت ناکارآمد است که ۱۲درصد از مساحت کل شهر را در قالب ۲۳۷ لکه شامل می‌شود و براساس آمار ۲۳ درصد از جمعیت کل شهر اصفهان در این بافت‌ها سکونت دارند.

وی افزود: ۲۳۷ لکه بافت فرسوده در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان و در قالب چهارگونه بافت ناکارآمد با پیشنیه روستایی، اسکان غیررسمی، میانی و بافت ناکارآمد تاریخی پراکنده شده‌ است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه مقابله با گسترش این‌گونه بافت‌ها و رفع مسائل و مشکلات موجود در آن، همواره دغدغه‌هایی را بین مدیران شهری و دست‌اندرکاران مدیریت بحران شهری ایجاد کرده است، تصریح کرد: در این راستا قوانین، دستورالعمل و شیوه‌نامه‌های متعددی تدوین شده که از جمله آنها می‌توان به سیاست‌‌های کلی نظام در بخش شهرسازی و مسکن، قوانین برنامه پنج‌ساله چهارم، پنجم و ششم توسعه کشور در حوزه حمل‌ونقل و مسکن و قوانین ویژه بافت‌های ناکارآمد اشاره کرد.
وی ادامه داد: در سال‌های اخیر و با طرح و فراگیر شدن موضوع بازآفرینی پایدار بافت‌های ناکارآمد شهری، صرفاً مداخله مستقیم در بافت کالبدی به عنوان راه حل معضلات و مشکلات این گونه بافت‌ها مطرح نیست و باید برای رفع آن‌ها به تمامی ابعاد بافت شهری اعم از کالبدی، اجتماعی، و اقتصادی به صورت همزمان پرداخت.

فیض با اشاره به راه‌اندازی دفاتر تسهیلگری در شهر اصفهان، گفت: دفاتر تسهیلگری در 5 منطقه دیگر شهرداری اصفهان (مناطق 6، 7، ۱۱، ۱۴ و ۱۵)  تسری پیدا کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در برنامه سال‌جاری پیش‌‌بینی شده که علاوه بر فعالیت مجدد دفاتر تسهیلگری قبلی، دفاتر دیگری در سایر مناطق راه‌‌اندازی شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید