• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62483
+
-

پروژه‌‌های زیرساختی اورژانس گیلان افتتاح شد

پروژه‌‌های مهم زیرساختی اورژانس گیلان در مراسمی با حضور رئیس سازمان اورژانس کشور در رشت افتتاح شد.

 به گزارش تسنیم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این مراسم اظهار کرد: پروژه MCMC کار اعزام بیماران از شهرستان‌ها به مراکز بیمارستانی اصلی در رشت را به‌شکل سازماندهی‌شده انجام می‌دهد و بر عملکرد پرسنل اورژانس نیز نظارت جامع‌تری می‌شود.

«شاهرخ یوسف‌زاده چابک» گفت: درخواست اورژانس از سراسر گیلان به‌صورت متمرکز توسط مراکز افتتاح شده دریافت می‌شود و از بیمارانی که دچار سکته قلبی یا مغزی شدند، نوار گرفته و آنها بلافاصله به مراکز مربوطه برای انجام اقدامات درمانی ارجاع داده می‌شوند.

 وی تصریح کرد: با حضور رئیس سازمان اورژانس کشور در گیلان در زمینه بیماران ترومایی هم گام‌های موثری برداشته شده است و با استفاده از دانش و تکنولوژی جدید می‌توانیم سرعت و کیفیت خدمات‌رسانی را به افراد افزایش دهیم. 

یوسف‌زاده چابک ادامه داد: این پروژه‌ها شامل اتوماسیون عملیاتی، افتتاح واحد EOC و MCMC، خرید 4 دستگاه سرور دوربین بیمارستانی، 10 دستگاه تله کاردیولوژی شهری رشت به ‌همراه مانیتور سانترال مرکز و بازسازی، تجهیز و راه‌اندازی پایگاه آموزشی و راه‌اندازی اورژانس در 3 منطقه گیلان است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان نیز در این مراسم اظهار کرد: قرار است به زودی 3 پایگاه اورژانس، یکی در مسکن مهر و 2 پایگاه جاده‌ای پس از تامین نیروی انسانی راه‌اندازی شوند.

«پیمان اسدی» با بیان این‌که اورژانس گیلان در سال گذشته در مجموع 83 ماموریت انجام داد، افزود: امسال میزان ماموریت‌های اورژانس گیلان نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش داشته. 

در رابطه با غرق‌شدگی نسبت به سال 96 هم شاهد کاهش 5/15درصدی بودیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید