• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62464
+
-

وزارت نفت در جنوب بوشهر 50 مدرسه می‌سازد

خبر بوشهر
وزارت نفت در جنوب بوشهر 50 مدرسه می‌سازد

نماینده شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با کمک وزارت نفت ۵۰ مدرسه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان در 4شهرستان جنوبی استان بوشهر در حال ساخت است. به گزارش تسنیم، «سکینه الماسی» با تاکید بر تحقق مطالبات مردم اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌ها بر اساس مطالبات مردم مورد توجه ویژه قرار دارد و در این حوزه اقدامات مهمی انجام شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از توجه به زیرساخت‌های فضای آموزشی در استان افزود: با وجود گرمای شدید تابستان در استان، شاهد حضور رئیس سازمان نوسازی در استان بوشهر بودیم که قابل‌تقدیر است. الماسی با بیان این‌که افزایش جمعیت در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر به سبب وجود تاسیسات پارس جنوبی زمینه افزایش جمعیت دانش‌آموزان را فراهم کرده است تصریح کرد: با توجه به مهاجرپذیربودن شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر شاهد افزایش ورودی دانش‌آموزان به مدارس هستیم که با زیرساخت‌های آموزشی چندان سازگار نیست.

وی کمبود شدید مدارس همراه با تخریبی بودن بخش عمده‌ای از آنها را نیاز به هر نوع ساخت‌و‌ساز دانست و گفت: نیاز است در این بخش بازتعریف جدید برای ساخت و تجهیز مدارس انجام شود. نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی از ساخت 50 مدرسه در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر با مشارکت وزارت نفت خبر داد و خاطرنشان کرد: با کمک وزارت نفت 50 مدرسه با اعتبار 200 میلیارد تومان در 4 شهرستان جنوبی استان بوشهر در حال ساخت است.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور هم با تاکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اظهار کرد: به دنبال این هستیم که پروژه نیمه‌تمام در جنوب استان بوشهر را با کمک وزارت نفت ساماندهی کنیم. «مهرالله رخشانی‌ مهر» افزود: با ترکیبی از اعتبارات نوسازی و وزارت نفت سعی ما این است که هرچه سریع‌تر مشکلات پروژه‌های نیمه‌تمام در استان بوشهر را رفع کنیم.

وی تاکید کرد: با یک مدیریت بهینه و با استفاده از منابع موجود می‌توان بخش عمده‌ای از پروژه‌های نیمه‌تمام را تا پایان امسال به مرحله بهره‌برداری رساند. رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود که تخصیص اعتبار این سازمان امسال با توجه به وعده مسئولان مربوطه در سازمان برنامه و بودجه به 52 درصد برسد که البته در بخشی از ردیف‌های بودجه امکان ابلاغ و تخصیص 100 درصد هم هستیم.

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر هم گفت: با کمک مسئولان اجرای شهرستان جم و با نگاه به اولویت‌های سازمان برای تکمیل پروژه نیمه‌تمام به دنبال ساماندهی پروژه‌های مدرسه‌سازی در استان و شهرستان جم هستیم. «احمد مرادی» افزود: با توجه به منابع اعتباری، به دنبال کاهش مشکلات مردم در این بخش هستیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید