• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62432
+
-

آخرین وضعیت پرونده کودک‌آزاری در بوشهر

در استان
آخرین وضعیت پرونده کودک‌آزاری در بوشهر

دادستان بوشهر آخرین وضعیت پرونده کودک‌آزاری در کارواش را تشریح کرد. 

به گزارش ایسنا، «علی حسن‌پور» بیان کرد: به محض دریافت گزارش وقوع کودک‌آزاری، دستورهای لازم به منظور شناسایی عامل و یا عوامل پرونده به شعبه اول دادیاری اعلام و پرونده با توجه به حساسیت موضوع به پلیس آگاهی استان ارجاع داده شد.
وی تاکید کرد: پلیس آگاهی نیز حسب دستور قضایی، تحقیقات لازم در خصوص شناسایی عامل و یا عاملان این اقدام را انجام داد و با توجه به شناسایی این افراد، دستور دستگیری عوامل صادر شد. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوشهر تصریح کرد: در مورد پرونده کودک‌آزاری که در کارواش اتفاق افتاده بود، پس از تحقیقات اولیه و جمع‌آوری مدارک علیه متهمان، 2 نفر دستگیر و با قرار تامین روانه زندان شدند.

حسن‌پور اضافه کرد: همچنین پس از اعلام این گزارش به مرجع قضایی، با جمع‌آوری مستندات دستور شناسایی عوامل و جمع‌آوری مستندات صادر شد و پیگیری‌های لازم انجام گرفت که در نهایت، دستور پلمب این واحد به سبب تخلفی که در آن محل رخ داده بود صادر شد و کارواش مذکور تا اطلاع ثانوی پلمب شد. وی تاکید کرد: در حال حاضر، پرونده کودک‌آزاری در دادسرا در دست رسیدگی است و با توجه به دلایل و مدارک موجود، تفهیم اتهام انجام شده است و متهمان پرونده نیز در بازداشت به سر می‌برند. 

دادستان بوشهر عنوان کرد: ضمنا قاضی مسئول رسیدگی پرونده برای تکمیل تحقیقات در معیت ضابطین و عوامل بهزیستی به بیمارستان محل بستری این طفل مراجعه کردند و تحقیقات لازم را پی گرفتند.


تکاپوی مددکاران برای یافتن اثری از پدر و مادر کودک آسیب‌دیده 

معاون اجتماعی بهزیستی بوشهر نیز گفت: مددکاران تکاپوی زیادی برای یافتن اثری از پدر و مادر کودک انجام داده‌اند اما هنوز اثری از آنها نیست. روی هم رفته این کودک در کارواش نگهداری می‌شده و صاحب کارواش نیز می‌گوید که پدرش او را آورده و بعد ترکش کرده است.

وی با بیان اینکه سر کودک به دلیل شکستگی مورد عمل جراحی قرار گرفته است، ادامه داد: کودک در زمان تحویل به بهزیستی به دلیل ترس شدید قدرت تکلم نداشته، و همچنین دارای علائم سوختگی بوده و پزشک قانونی این موارد را تایید کرده، همچنین به گفته مددکار جراحاتی نیز داشته و اکنون تحت مراقبت است.  

این خبر را به اشتراک بگذارید