• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62451
+
-

خرید 57 هزار تن برگ سبز چای از چایکاران شمال

باغداری
خرید 57 هزار تن برگ سبز چای از چایکاران شمال

رئیس سازمان چای کشور گفت: از ابتدای فصل برداشت چای از باغ‌های شمال طبق آمارهای موجود در سازمان چای کشور تاکنون 57 هزار و 689 تن برگ سبز چای درجه یک و درجه 2 به صورت تضمینی از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده است. 

«حبیب جهانساز» در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: ارزش برگ سبز چای که توسط چایکاران به مراکز فراوری و کارخانه‌‌های چایسازی تحویل داده شده بالغ بر 194 میلیارد و 190 میلیون تومان برآورد شده است.

وی افزایش 5 درصدی خرید برگ سبز چای در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: از این میزان برگ سبز چای خریداری شده،48 هزار و 52 تن درجه یک و 9637 تن، درجه‌2  است.

جهانساز تولید و استحصال حدود 12 هزار و 980 تن چای خشک در سطح کارخانه‌های چایسازی شمال کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: تاکنون مبلغ 110 میلیارد و 301 میلیون تومان از بهای برگ سبز چای خریداری شده به حساب چایکاران استان‌های گیلان و مازندران واریز شده است.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به این‌که 158 کارخانه چایسازی در استان‌های گیلان و مازندران مشغول خرید تضمینی برگ سبز چای از چایکاران هستند، اظهار کرد: با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی امسال برداشت برگ سبز چای در مقایسه با سال گذشته افزایش خوبی داشت.

جهانساز گفت: با توجه به انجام به‌زراعی و مکانیزاسیون باغ‌های چای، تجهیز و نوسازی کارخانه‌های چایسازی، امسال چای استحصالی از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است.

وی استقبال روزافزون مصرف‌کنندگان از چای ایرانی را موید این نکته دانست و بیان کرد: با توجه به رونق بازار چای داخلی کارخانه‌داران با خرید برگ سبز بالاتر از قیمت تضمینی و پرداخت به موقع قدر‌السهم توانستند گام مهمی در بهبود معیشت چایکاران بردارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید