• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62421
+
-

تراکم جمعیت در البرز؛ ۱۱ برابر کشور

شهردار کرج: ساخت‌وسازهای غیرمجاز از مهم‌ترین معضلات استان البرز از جمله کلان‌شهر کرج است

شهردار کرج با اشاره به نرخ بالای مهاجرت‌پذیری استان البرز اعلام کرد: تراکم جمعیت در این استان ۱۱ برابر میانگین کشوری است.
به گزارش ایرنا «علی‌اصغر کمالی‌زاده» اظهار کرد: تأمین نیازهای این جمعیت نیازمند تلاش مضاعف و خدمات‌رسانی به‌موقع است.
وی بیان کرد: بر همین اساس ساخت‌وسازهای غیرمجاز از مهم‌ترین معضلات استان البرز از جمله کلان‌شهر کرج است.

شهردار کرج گفت: مدیران مناطق دهگانه شهرداری کرج باید به دنبال کسب درآمد پایدار و جذب مشارکت بخش خصوصی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف شهری باشند تا بتوانند به مطالبات مردم پاسخ دهند.
وی ادامه داد: باید از هر راهی جلوی گسترش ساخت‌وسازهای غیرمجاز در مناطق مختلف شهر گرفته شود که به نظر می‌رسد جلوگیری از انتقال مصالح ساختمانی به محدوده‌هایی که این نوع ساخت‌و‌ساز در آنها رواج دارد، یکی از این راه‌ها باشد.

شهردار کرج گفت: با جلوگیری از فعالیت مصالح‌فروشی‌های بزرگ در محدوده‌هایی که ساخت‌وساز غیرمجاز رواج دارد، می‌توان تا حدودی از انتقال مصالح ساختمانی برای ساخت‌وسازهای جدید جلوگیری کرد. وی با بیان این‌که نباید اجازه دهیم طرح بازآفرینی شهری باطل بماند، افزود: دولت با صرف هزینه زیاد طرح بازآفرینی شهری را در کلان‌شهرهای کشور اجرایی کرده و اگر بنا باشد جلوی ساخت‌وسازهای غیرمجاز گرفته نشود، عملاً این طرح ابتر می‌ماند.

کمالی‌زاده به افزایش امکانات و زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی در محلات کم‌برخوردار شهر اشاره کرد و گفت: خدمات‌رسانی و افزایش امکانات شهری باید به صورت عادلانه در تمامی مناطق و محلات شهر صورت بگیرد و در این فرایند نباید تفاوتی بین محلات برخوردار و محروم قائل شد.
شهردار کرج با تاکید بر این‌که مناطق مختلف نباید بر درآمدهای جرایم ماده ۱۰۰ تکیه کنند، افزود: مدیران مناطق باید به دنبال کسب درآمد پایدار و جذب مشارکت بخش خصوصی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف شهری باشند تا بتوانند به مطالبات بحق شهروندان پاسخ دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید