• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62438
+
-

رونق اقتصادی طالقان با راه‌اندازی شهرک تخصصی آب

خبر
رونق اقتصادی طالقان با راه‌اندازی شهرک تخصصی آب

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز با اشاره به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی شهرک تخصصی آب در استان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته بنا شده این شهرک در شهرستان طالقان راه‌اندازی شود که اقدامات اجرایی آن در حال انجام است.
به گزارش ایسنا «محمدامین فرشی» با اشاره به سازوکار این شهرک توضیح داد: در این شهرک بناست صنایع تبدیلی و تکمیلی آب از جمله کارخانه بسته‌بندی و تولید آب معدنی و نوشابه‌های گازدار ایجاد شود.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی این شهرک گفت: بهینه‌سازی تولید، عرضه و صنعت بسته‌بندی آب‌های معدنی و آشامیدنی، تولید، بهره‌برداری، نگهداری و حمل‌و‌نقل در واحدهای بسته‌بندی آب از جمله اهداف راه‌اندازی این شهرک است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ابراز کرد: فعالیت شرکت‌ها و کارخانه‌های فعال در این شهرک باعث درآمدزایی و ایجاد ارزش افزوده در محصولات تولیدی می‌شود و این زمینه رونق اقتصادی استان را فراهم می‌کند.
فرشی همچنین به وضعیت شهرک صنعتی امید البرز اشاره کرد و افزود: این شهرک در 240 هکتار آماده بهره‌برداری است و با افتتاح آن برای تعداد زیادی از افراد جویای کار اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت 72‌برند دارویی در استان اظهار کرد: چندی پیش با حضور وزیر بهداشت، شهرک صنعتی دارویی برکت به عنوان اولین شهرک تخصصی دارویی افتتاح شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز ادامه داد: با تکمیل این شهرک و استقرار کارخانه‌ها و شرکت‌های این مجموعه، برای بیش از 7 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود که در شرایط فعلی اتفاق مهمی است.
فرشی افزود: با فعالیت شرکت‌های مستقر در این شهرک سالانه از خروج مقدار زیادی ارز جلوگیری شده و به سمت خودکفایی در تولید داروهایی که در حال حاضر وارد می‌شوند، پیش می‌رویم.

وی توضیح داد: این شهرک 200 هکتار وسعت دارد که 100 هکتار آن فضای سبز و محل استقرار مراکز تحقیقاتی است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز همچنین گفت: لکه صنعتی داشلیجه در منطقه زیبادشت استان، امسال به ناحیه صنعتی تبدیل می‌شود.
فرشی افزود: در جلسه‌ای که به منظور ساماندهی لکه صنعتی داشلیجه (زیبادشت) در دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز برگزار شد، با بررسی همه‌جانبه موضوع و نیز با توجه به درخواست‌های مکرر صاحبان واحدهای مستقر در این لکه صنعتی (پراکندگی واحد‌های صنعتی)، مقرر شد که لکه صنعتی داشلیجه زیبادشت به ناحیه صنعتی تبدیل شود.

وی اضافه کرد: با بررسی‌های میدانی به‌عمل‌آمده توسط شرکت شهرک‌های صنعتی اکثر مدیران واحدهای صنعتی مستقر در این منطقه با تبدیل به ناحیه صنعتی موافق هستند. فرشی گفت: عوارض سنگین شهرداری، عدم ارائه خدمات مناسب توسط شهرداری، نداشتن مجوز، مشکل تامین مواد اولیه و عدم استفاده از تسهیلات از جمله مشکلاتی بوده که بر سر راه تولیدکنندگان در این منطقه ایجاد شده است.
وی ادامه داد: با فراهم شدن مقدمات اجرای کار و با هدف حمایت از تولید ملی، امیدواریم طرح تبدیل لکه صنعتی داشلیجه به ناحیه صنعتی در سال رونق تولید اجرایی شود تا شاهد توسعه اقتصادی استان و به تبع آن ایجاد اشتغال پایدار باشیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید