• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62416
+
-

البرز در جمع استان‌های امن کشور

استاندار: با توجه به این‌که البرز استانی استراتژیک است، با این حال جرایم خشن، سازمان‌یافته و باندهای تبهکار در استان وجود ندارد

دریچه
البرز در جمع استان‌های امن کشور

استاندار البرز با اشاره به این‌که در استان تنوع قومیتی بسیار بالاست، گفت: البرز یکی از استان‌های امن کشور است.
به گزارش مهر «عزیزالله شهبازی» با بیان این‌که امنیت حاکم بر استان سرمایه‌گذاران را جذب می‌کند، ادامه داد: در بخش سرمایه‌گذاری خارجی جزو استان‌های برتر هستیم و هزار میلیارد تومان در حوزه سرمایه‌گذاری داخلی کار انجام شده است.

شهبازی با بیان این‌که حضور نیروهای انتظامی در بین مردم ملموس و مشهود است، افزود: بیش از ۷۰۰ ماموریت محوله به نیروی انتظامی بین مردم مشهود است.

وی با تاکید بر این‌که همه دستگاه‌های مربوطه باید در بخش امنیت ورود کنند، گفت: این هم‌افزایی در البرز وجود دارد.
استاندار البرز با بیان این‌که اساسی‌ترین ماموریتم برقراری امنیت است، ادامه داد: با توجه به این‌که البرز استانی استراتژیک است، ولی با این حال امروز جرایم خشن، سازمان‌یافته و باندهای تبهکار در استان نداریم.

شهبازی با اشاره به این‌که در بحث جعل اسناد و سرقت مردم باید با ذکاوت داشته باشند، گفت: مردم توصیه‌های نیروی انتظامی در زمان‌های خاص را جدی بگیرند. وی در ادامه به مشکلات نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در حد توان توانستیم مشکلات سخت‌افزاری در این حوزه را برطرف کنیم.

استاندار البرز علت مهاجرت مردم به استان البرز را امنیت این استان خواند و گفت: جمعیت بالای مهاجرت بیانگر این است که مردم در البرز احساس امنیت می‌کنند.
استاندار البرز همچنین گفت: در شرایط فعلی کشور، لازم است هزینه‌کرد اعتبارات به صورت دقیق در سایه همدلی و تعصب صورت گیرد تا از حداقل اعتبارات بیشترین بهره‌برداری شود.
استاندار البرز ضمن تقدیر از عملکرد دستگاه‌ها در راستای جذب اعتبارات ملی، اظهار کرد: همکاری و همراهی مدیران کل دستگاه‌ها عامل قدرتمندی برای پیشبرد اهداف استان است؛ در روزهای آینده کلنگ کتابخانه مرکزی البرز بر زمین زده می‌شود.

وی با بیان این‌که توزیع اعتبارات با دقت بالایی صورت گرفته و فرمانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در شهرستان‌ها مسئولیت‌هایی دارند، عنوان کرد: اعتبارات عمرانی البرز برای نخستین بار در سال جاری حدود 15 درصد افزایش یافت. شهبازی بیان کرد: صرفه‌جویی در هزینه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد تا با چابک‌سازی دولت و بهره‌برداری بیشتر از مشارکت‌های مردمی در قالب بخش خصوصی و تعاونی‌ها در اداره کشور، شرایط بیش از پیش بهبود یابد.

استاندار البرز سند توسعه ملی البرز را چراغ راهی در مسیر رشد و آبادانی استان دانست و مطرح کرد: این سند با بهره‌برداری از افراد صاحب‌نظر و اعضای شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه استان تهیه و تدوین شده و تمامی طرح‌ها و پروژه‌ها باید با استناد به این سند دنبال شود.
وی افزود: بر اساس این سند تمامی طرح‌ها و برنامه‌های جدید، به صورت علمی پیگیری می‌شود اما تکمیل پروژه‌های مهم نیمه‌کاره گذشته و طرح‌هایی که حول محور رونق تولید و ایجاد اشتغال پیش‌بینی شده‌اند، باید در اولویت قرار گیرند.
شهبازی توسعه گلخانه‌ها را در البرز ضروری دانست و اظهار کرد: با توجه به محدودیت اراضی کشاورزی در استان و لزوم استفاده صحیح از منابع آب، باید توسعه کشت‌های گلخانه‌ای مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار البرز افزود: بیش از 150 واحد مستقر در البرز که به واسطه استقرار دفتر مرکزی در تهران، عوارض و مالیات خود را به پایتخت پرداخت می‌کردند پرونده‌های خود را به البرز انتقال دادند، ولی بیش از 350 واحد همچنان در چنین شرایطی قرار دارند که انتظار می‌رود برای بازگشت آنها اقدام شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید