• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 5 تیر 1398
کد مطلب : 62308
+
-

اولین جزئیات از بیست‌و‌یکمین جشن خانه سینما

آکادمی جدی شد

آکادمی جدی شد

مسعود میر /روزنامه‌نگار

3،2 سالی هست که موضوع داوری در جشن خانه سینما به‌صورت آکادمیک مطرح شده و بنا بوده فهرست برگزیدگان این جشن تنها با نظر و رأی اعضای آکادمی برگزار شود اما هنوز این اتفاق آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته و حواشی جشن سال گذشته خانه سینما هم که بنا بود ابتدا برگزار نشود و بعد هم با شعار کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی خیلی مختصر برگزار شد، موجب شد تا این موضوع از نظرها دور بماند. امسال اما در بیست‌و‌یکمین دوره برگزاری جشن خانه سینما قرار است رأی اعضای آکادمی تنها مرجع داوری‌ها باشد و به همین دلیل هم دیگر برنامه‌ای تحت عنوان نمایش فیلم برای داوران به‌صورت مجزا در خانه سینما برگزار نخواهد شد. براساس اطلاعاتی که از مدیریت خانه سینما در اختیار همشهری قرار داده شده 2هفته پیش اعضای هیأت‌رئیسه آکادمی تشکیل جلسه داده‌اند و احکام این افراد هم از سوی خانه سینما صادر شده است. همچنین کارت‌هایی در اختیار اعضای آکادمی قرار گرفته تا با آن در سالن‌های سینمای شهر بتوانند فیلم‌ها را تماشا کرده و تصمیم خودشان برای انتخاب‌ها را قطعی کنند.
 به گزارش همشهری، براساس این تصمیم بناست برگزیده‌های اعضای آکادمی در دور دوم به‌عنوان نامزدهای هر بخش از جوایز جشن خانه سینما معرفی شوند. همچنین در این مرحله نمایش آثار نامزد شده در بخش‌های مستند، انیمیشن و فیلم کوتاه برای اعضا به‌صورت محدود درنظر گرفته شده تا اگر اعضای آکادمی این آثار را در طول سال و در هنگام نمایش ندیده بودند بتوانند آن را ببینند و برای انتخاب بهترین‌ها تصمیم بگیرند.
نکته آخر اینکه سال گذشته حدود 500نفر از اهالی سینما عضو این آکادمی بودند و حدود 300نفر از آنها در رأی‌گیری انتخاب آثار شرکت کردند اما امسال جمع اعضای آکادمی به حدود 600نفر رسیده و مسئولان خانه سینما امیدوارند میزان مشارکت اعضای آکادمی برای انتخاب برترین‌ها در جشن امسال خانه سینما رشد قابل توجهی داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید