• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 5 تیر 1398
کد مطلب : 62277
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/ZL0g
+
-

دعوت از دولت برای پیوستن به سه‌شنبه‌های بدون خودرو

گزارش
دعوت از دولت برای پیوستن به سه‌شنبه‌های بدون خودرو

سیدمحمد فخار/خبرنگار

شهردار تهران از اعضای هیأت دولت دعوت کرد به پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو ملحق شوند. پیروز حناچی که از آذر97 تاکنون هر سه‌شنبه را با دوچرخه یا حمل‌ونقل عمومی تردد کرده، اعلام کرد که علاوه بر هیأت دولت، از اقشار تأثیرگذار مانند هنرمندان، نویسندگان، ورزشکاران و خبرنگاران دعوت می‌کنم به این پویش بپیوندند. در دولت نیز مشخصاً از آقای محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات به‌عنوان جوان‌ترین عضو کابینه دعوت می‌کنم به این پویش بپیوندد. دوچرخه‌سواری، توجه به تردد پیاده‌ها و از مدار خارج کردن خودرومحوری در برابر حمل‌ونقل عمومی، از مهم‌ترین محورهای فعالیت مدیریت شهری تهران طی ماه‌های اخیر بوده و در این راه تلاش شده بودجه و سیاست‌های شهری همسو با حمل‌ونقل پاک شود. شهردار تهران که دیروز هم مانند هر سه‌شنبه‌ بدون خودرو در شهر تردد کرده بود، در جمع خبرنگاران در پارک‌شهر گفت: افرادی که به آمار سلامت مردم تهران دسترسی دارند می‌دانند وضعیت سلامت شهروندان چندان مساعد نیست و شهروندان کلانشهرها با معضل افزایش بیماری‌های ناشی از سبک زندگی، آلودگی و ترافیک مواجه هستند؛ راه‌حل رهایی از این مشکلات نیز توسعه حمل‌ونقل عمومی و گسترش مسیرهای پیاده و دوچرخه در شهرهاست. وی با اشاره به پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو اظهار کرد: کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو یک حرکت نمادین است؛ قاعدتا شهروندانی که می‌توانند بهتر است برای حفظ سلامت خود و سایرین در تمام روزهای هفته از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند. شهردار تهران ادامه داد: امیدواریم شهروندان بدون خودروهای شخصی و با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی یا دوچرخه تردد کنند تا سهم دوچرخه در حمل‌ونقل شهرمان از کمتر از یک درصد ارتقا یابد. حناچی در ادامه با اشاره به اهداف خود از پیوستن به کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو گفت: البته آنچه دنبال می‌کنیم صرفا دوچرخه‌سواری نیست بلکه به‌دنبال تشویق مردم به استفاده از اشکال مختلف حمل‌ونقل عمومی و عدم‌استفاده از خودروی شخصی در ترددهای درون‌شهری هستیم.

در نخستین سه‌شنبه تابستان دبیرخانه پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو فعالیت خود را آغاز کرد. این دبیرخانه با پیشنهاد مرکز ارتباطات شهرداری تهران در شهرداری در بلوار کشاورز استقرار پیدا کرد. این دبیرخانه مسئولیت راهبری برنامه‌های پویش و ویژه‌برنامه‌های سه‌شنبه‌های بدون خودرو ازجمله هم‌رکابی اقشار مختلف و نخبگان را بر عهده دارد. بلوار کشاورز، ماه‌هاست میزبان دوچرخه‌سواران شهر شده و ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی نارنجی‌رنگ نیز در طول این مسیر تعبیه شده‌اند. همچنین این مسیر به خطوط تردد دوچرخه مجهز شده تا یکی از مهم‌ترین مسیر‌های ترددی مرکز شهر، میزبان این حمل ونقل پاک باشد.

   رئیس قوه قضاییه در مترو

درپی دعوت شهردار تهران از مسئولان برای پیوستن به سه‌شنبه‌های بدون خودرو و رویه‌ای که حناچی تاکنون داشته، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه دیروز مسیر ایستگاه پل رومی تا بلوار کشاورز را با مترو طی کرد. رئیسی صبح دیروز برای شرکت در همایش قوه قضاییه به مجتمع شهید بهشتی واقع در پل رومی رفته بود و در مسیر برگشت در متروی خط یک‌و‌3 با شهروندان همراه شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید