• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 5 تیر 1398
کد مطلب : 62238
+
-

امکان اهدای جنین در سنندج

درمان
امکان اهدای جنین در سنندج

معاون مرکز درمان ناباروری بعثت سنندج گفت: در این مرکز امکان اهدای جنین برای زوج‌هایی وجود دارد که به دلایل مختلف امکان باروری ندارند. به گزارش ایسنا «محمدجعفر رضایی» در بازدید از مرکز ناباروری بیمارستان بعثت سنندج اظهار کرد: مرکز ناباروری بیمارستان بعثت از مراکز دولتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کردستان است و تیم درمان این مرکز شامل 2 متخصص زنان، فلوشیپ، هیات علمی، 2 جنین‌شناس phd، متخصص اورولوژی، کارشناسان مامایی، پرستاری، آزمایشگاه و بیهوشی است.

معاون مرکز درمان ناباروری بعثت سنندج بیان کرد: خدمات قابل ارائه در این مرکز شامل اسپرموگرام، ویزیت زنان و سونوگرافی، ‌ای‌یو‌آی، ‌ای‌وی‌اف، میکرواینجکشن، نمونه‌برداری از بافت بیضه در آزاواسپرمی، انتقال و فریز جنین، فریز اسپرم، اهدای جنین و رحم جایگزین است.رضایی گفت: میزان موفقیت در این مرکز قابل رقابت با سایر مرکز و استانداردهاست و طرح حمایتی وزارتخانه از زوجین نابارور اجرا می‌شود. معاون مرکز درمان ناباروری بعثت سنندج عنوان کرد: در این مرکز خدمات درمان ناباروری اتباع خارجی توریسم‌درمانی نیز ارائه می‌شود.

رضایی ذکر کرد: افرادی که درخواست پذیرش در درمانگاه ناباروری بعثت را دارند به صورت حضوری در روزهای غیرتعطیل می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند. 
وی اظهار کرد: این مرکز با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین و جدیدترین تکنیک‌ها و دستگاه‌های به‌روز دنیا آماده ارائه خدمات تشخیص و درمان ناباروری از مراحل پیشرفته به همه مراجعه‌کنندگان داخل و خارج کشور است. 


4 هزار نفر زیر پوشش مرکز ناباروری 

معاون مرکز درمان ناباروری بیمارستان بعثت سنندج همچنین گفت: مرکز ناباروری بیمارستان بعثت در سال 92 راه‌اندازی شده و تاکنون 4 هزار و 250 نفر را تحت پوشش قرار داده است. رضایی اظهار کرد: با توجه به آمار، 15 درصد از زوجین دچار مشکل ناباروری هستند که امکان دارد این مشکل از مرد یا زن باشد. معاون مرکز درمان ناباروری بیمارستان بعثت سنندج بیان کرد: مرکز درمان ناباروری بیمارستان بعثت سنندج درصدد است برای افرادی که نمی‌توانند بچه‌دار شوند به وسیله فریز سلول‌های جنسی خدمات ارائه دهد. 

رضایی افزود: درصد موفقیت ما براساس فصل و ماه متفاوت است، اما متوسط 30 درصد بوده که با استانداردهای دنیا همتراز بوده و نیازهای زوجین نابارور کردستانی را برآورده خواهد کرد.معاون مرکز درمان ناباروری بیمارستان بعثت سنندج ذکر کرد: از استان‌‎های ایلام، کرمانشاه و اسلام‌آباد نیز مراجعه‌کننده داشته‌ایم. رضایی بیان کرد: در اقلیم کردستان عراق خدمات تخصصی به‌خوبی ارائه نمی‌شود که امیدواریم با ورود این افراد به مرکز ناباروی بیمارستان بعثت بتوانیم خدمات لازم را به مراجعه‌کنندگان ارائه بدهیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید