• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 5 تیر 1398
کد مطلب : 62226
+
-

بودجه «سایت اهداف پروازی» را نمی‌دهند

رئیس هیات تیراندازی کرمانشاه: چند سال است که بودجه‌های اختصاص یافته برای ساخت سایت اهداف پروازی جای دیگری صرف می‌شود

ورزش
بودجه «سایت اهداف پروازی» را نمی‌دهند

رئیس هیات تیراندازی استان کرمانشاه گفت: چند سالی است اداره کل ورزش و جوانان استان بودجه‌هایی را که برای راه‌اندازی سایت اهداف پروازی در کرمانشاه اختصاص می‌یابد یا جای دیگری صرف می‌کند یا از پرداخت آن امتناع می‌کند. به گزارش ایسنا «رضا نظری» در نشستی خبری به تلاش‌های چندساله هیات تیراندازی برای احداث سایت اهداف پروازی در کرمانشاه و موانع اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که کرمانشاه فاقد یک سایت اهداف پروازی استاندارد است، سال 92 با مدیرکل وقت ورزش و جوانان رایزنی‌هایی داشتیم تا چنین فضایی را برای ورزشکاران احداث کنیم. 


ماجرای جذب بودجه

وی افزود: پس از این رایزنی‌ها، توانستیم موافقت اختصاص زمینی به مساحت حدود 6هکتار را در دهکده المپیک برای احداث سایت اهداف پروازی از اداره کل ورزش و جوانان استان بگیریم. رئیس هیات تیراندازی کرمانشاه تصریح کرد: با فراهم کردن زیرساخت‌های اولیه و انعقاد تفاهم‌نامه‌ای که در آن سال با محیط‌زیست داشتیم، مسابقه شکارچیان را به عنوان اولین مسابقه در این زمین برگزار کردیم. وی عنوان کرد: برای این‌که بتوانیم زمینه استفاده سایر ورزشکارانمان را در رشته‌هایی همچون تراپ در این زمین فراهم کنیم، به زمین استاندارد و مجهز نیاز داشتیم، لذا سال 95 با مذاکره با رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه، مقرر شد یک میلیارد و 50 میلیون تومان اعتبار به ما اختصاص دهند تا بتوانیم یک سایت اهداف پروازی استاندارد در دهکده المپیک احداث کنیم. 

نظری افزود: با توجه به این‌که بودجه‌ای را که به ما اختصاص داده شده بود باید از طریق اداره کل ورزش و جوانان اخذ می‌کردیم و محدودیت زمانی هم برای جذب آن داشتیم، متاسفانه به دلیل تعللی که اداره کل داشت، بودجه برگشت خورد و جذب نشد. 

وی تاکید کرد: سال 96 مجددا پیگیر شدیم که بودجه‌ای برای احداث این سایت بگیریم، لذا با فرماندار، معاون عمرانی استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان رایزنی‌هایی داشتیم و مقرر شد 650 میلیون تومان به ما اختصاص دهند، اما اداره کل ورزش و جوانان استان این اعتبار را جذب و در محل دیگری صرف کرد. ما هم اعتراض خود را به رئیس سازمان برنامه و بودجه وقت اعلام کردیم که ایشان قول داد سال 97 از محل ارزش افزوده 650 میلیون تومان را به هیات اختصاص دهند. 

رئیس هیات تیراندازی کرمانشاه تصریح کرد: سال 97 منتظر اختصاص بودجه به هیات بودیم که از 650 میلیون تومانی که قرار بود به هیات داده شود، فقط با 250 میلیون تومان آن موافقت شد، اما متاسفانه همین اعتبار را هم پرداخت نکردند. 
وی عنوان کرد: اواخر سال گذشته که اجلاس روسای فدراسیون‌های ورزشی در قصر شیرین برگزار شد، موضوع مخالفت اداره کل با اختصاص بودجه برای احداث سایت اهداف پروازی توسط رئیس فدراسیون با معاون وزیر در میان گذاشته شد که ایشان هم تاکید کرد اداره کل ورزش و جوانان باید این بودجه را هیات اختصاص دهد، اما از آن زمان تاکنون علی‌رغم دستور معاون وزیر، اتفاقینیفتاده است. 

نظری همچنین در خصوص ضرورت احداث یک سایت اهداف پروازی استاندارد در کرمانشاه گفت: متاسفانه اکثر ورزشکاران رشته تراپ ما برای تمرین به تهران می‌روند و گاه شاهد مهاجرت آنها نیز بوده‌ایم، از سوی دیگر با توجه به وجود 30 هزار سلاح دارای مجوز در دست مردم استان، برگزاری مسابقات شکارچیان می‌تواند باعث شود این افراد به سمت شکار حیوانات نروند و به حفظ حیات وحش استان کمک کنیم. 


با کمبود شدید تجهیزات مواجه شده‌ایم 

وی در ادامه یکی دیگر از مشکلات هیات تیراندازی کرمانشاه را فرسودگی تجهیزات تیراندازی در رشته تپانچه و تفنگ بادی دانست و گفت: چند سال پیش تعدادی سلاح روز دنیا را خریداری کردیم، اما اکنون فرسوده شده‌اند و با توجه به بالا بودن هزینه خرید آنها نمی‌توانیم برای تهیه سلاح‌های جدید اقدام کنیم. در حال حاضر هم تنها یک تفنگ و تپانچه سالم داریم که ورزشکاران ما با آن تمرین می‌کنند، البته اغلب ورزشکاران نیز با توجه به کمبود تجهیزات خودشان برای تهیه سلاح اقدام می‌کنند.  رئیس هیات تیراندازی استان تصریح کرد: متاسفانه سال گذشته هیچ حمایتی از ما نشد و این مساله باعث شد تا در آمار ورزشکاران سازمان یافته خود کاهش داشته باشیم. 
وی تاکید کرد: حمایت نکردن از رشته‌ای همچون تیراندازی در حالی است که در مسابقات المپیک حدود 49 مدال در این رشته توزیع می‌شود و ما سهمی از آن نداریم. 


تلاش برای خروج از رکود 

رئیس هیات تیراندازی استان در ادامه به موفقیت‌های چند سال اخیر هیات تیراندازی کرمانشاه پرداخت و گفت: 4سال پیش زمانی که هیات را با 41 میلیون تومان بدهی تحویل گرفتم، وضعیت رشته تیراندازی در کرمانشاه چندان مطلوب نبود و با شرایط سختی روبه‌رو بودیم.  وی با بیان این‌که تلاش‌های بسیاری شد تا هیات تیراندازی کرمانشاه از رکود خارج شود، عنوان کرد: نتیجه اقداماتی که داشتیم منجر به این شد که هیات تیراندازی کرمانشاه از نظر عملکرد از رده هفدهم کشوری به رده سوم ارتقا پیدا کند و تبدیل به یکی از فعال‌ترین هیات‌های استان شود.  نظری قهرمان‌پروری، صعود به لیگ برتر، کسب رتبه دوم قهرمانان جوانان کشور، قرار گرفتن در جایگاه دوم کشوری در رده بزرگسالان و... را از موفقیت‌های هیات تیراندازی کرمانشاه طی سال‌های اخیر عنوان کرد که برای اولین بار در تاریخ این رشته در استان رقم خورد. 

وی در ادامه احیای سالن تیراندازی مجموعه ورزشی امام(ره) را از دیگر اقدامات این هیات در این مدت عنوان کرد و گفت: تا چند سال پیش سالن تیراندازی این مجموعه مخروبه‌ بود، لذا احیا و بهسازی آن را در دستور کار قرار دادیم و 2 سال روی آن کار کردیم و این مکان در حال حاضر یکی از استاندارد‌ترین و مجهزترین سالن‌های تیراندازی ایران است. ین مسئول افزود: پس از احیای این سالن، برای بازسازی سالن تیراندازی مجموعه ورزشی 15 خرداد نیز اقداماتی داشتیم و خوشبختانه شرایط مناسبی را در سالن این مجموعه هم به وجود آوردیم. 


چوب لای چرخ فعالیت‌های هیات گذاشتند   

رئیس هیات تیراندازی استان با انتقاد از هجمه‌هایی که طی یک سال اخیر به هیات تیراندازی شد، گفت: درست زمانی که پس از 4 سال توانسته بودیم هیات را در مسیر درستی قرار دهیم و رشد و ارتقای این رشته را در کرمانشاه شاهد بودیم، پس از برگزاری مجمع انتخاباتی هیات در سال 96 اتفاقاتی رخ داد که هیات ما را زیر پا گذاشتند. 

«رضا نظری» تاکید کرد: کسانی که باید به ما کمک می‌کردند، چوب لای چرخ فعالیت‌های هیات گذاشتند و شرایطی را به وجود آوردند که یکی از بهترین هیات‌های ورزشی استان دچار افت شد.  نظری افزود: از این سال هیچ اعتباری به هیات ما داده نشد، چندین نامه به اداره کل ورزش و جوانان استان دادم و از آنها خواستم تا از محل 27 درصد ارزش افزوده که دولت برای هیات‌ها گذاشته اعتباری به هیات تیراندازی پرداخت شود، اما حتی یک ریال پرداخت نشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید