• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 5 تیر 1398
کد مطلب : 62116
+
-

ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی بدون تبعیض

آموزش
ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی بدون تبعیض

رئیس اداره آموزش ابتدایی دوره دوم آموزش و پرورش استان بوشهر با اعلام این‌که حدود 6600 دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس استان بوشهر تحصیل می‌کنند اظهار کرد: به جز مناطق ممنوعه و منطقه خارگ که قابلیت پذیرش اتباع را ندارد، هیچ مدرسه‌ای نباید از ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی سرباز بزند. به گزارش ایسنا، «شهرام ستوده‌منش» گفت: اتباع محصل در استان را کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق تشکیل می‌دهند که افغانستان با 6500 دانش‌آموز بیشترین آمار اتباع را در استان دارد.

وی تصریح کرد: حدود 4900 دانش‌آموز اتباع خارجی در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند که بیشترین آمار از لحاظ دوره تحصیلی در این دوره است و آموزش متوسطه اول 1161 دانش‌آموز و متوسطه دوم نیز 503 دانش‌آموز اتباع را در خود جای داده‌اند.

 رئیس اداره آموزش ابتدایی دوره دوم آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در استان 3 منطقه آموزشی ممنوعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع را دارند که گناوه، ریگ و دیلم از جمله شهرستان‌های اعلام‌شده از وزارت آموزش و پروش است. ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع همانند دانش‌آموزان عادی است و محدودیت جغرافیایی نیز برای این دانش‌آموزان قابل‌اجرا است. وی خاطرنشان کرد: گذرنامه، کارت آمایش 14 و برگه حمایت تحصیلی از الزامات ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع است و مدیران مدارس برای ثبت‌نام اتباع به موارد شیوه‌نامه ثبت‌نام اتباع آموزش و پرورش توجه داشته باشند.

رئیس اداره آموزش ابتدایی دوره دوم آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: عدالت و برابری بین همه مردم اولویت دینی و اساسی کشور ما است و آموزش و پرورش استان هیچ تبعیض و تفاوتی بین دانش‌آموزان ایرانی و اتباع را برنمی‌تابد و امیدواریم که در این زمینه همکاری لازم با دانش‌آموزان اتباع در همه زمینه‌ها اتفاق بیفتند. ستوده‌منش با اشاره به این‌که شهرستان‌های بوشهر و دشتستان بیشترین تعداد دانش‌آموز اتباع را دارند افزود: شهرستان بوشهر 1790 دانش‌آموز و شهرستان دشتستان 1552 دانش‌آموز اتباع دارد و بیشترین خدمات را در زمینه دانش‌آموزان اتباع دریافت می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید