• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 5 تیر 1398
کد مطلب : 62051
+
-

میزبانی بوشهر از 100هزار پرنده مهاجر

اخبار بوشهر
میزبانی بوشهر از 100هزار پرنده مهاجر

رئیس اداره نظارت بر امورحیات‌ وحش اداره کل حفاظت محیط ‌زیست بوشهر گفت: سالانه ۱۰۰هزار پرنده به جزایر استان مهاجرت می‌کنند.

به گزارش مهر، «خسرو درویشی» با اشاره به اجرای برنامه سرشماری پرندگان جوجه‌آور تابستان‌گذران اظهار کرد: بوشهر ظرفیت‌های بسیاری برای حضور و زادآوری پرندگان دارد. وی عنوان کرد: عملیات آماربرداری از پرندگان زادآور تابستان‌گذران در مناطق مستعد استان از جمله جزیره خان، واقع در منطقه حفاظت‌شده «مند» و جزایر «نخیلو» و ‌»ام‌الگرم» در پارک ملی دیر نخیلو اجرا شد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌ وحش بوشهر با بیان این‌که این مناطق میزبان جمعیت قابل‌توجهی از پرندگان زادآور در بهار و تابستان است ادامه داد: پرستوی دریایی کوچک و بزرگ، پرستوی دریایی پشت‌تیره، سلیم خرچنگ‌خوار و اگرت‌های ساحلی از جمله این پرندگان هستند. وی افزود: پرندگان تابستان‌گذران اوایل بهار به جزایر بوشهر مهاجرت و در اینجا لانه‌گزینی می‌کنند و جوجه‌های آنها به همراه پرندگان بزرگ‌تر نیز تا اواخر تابستان مهاجرت خود را از کشورمان به سمت مناطق زیستگاهی اولیه خود آغاز می‌کنند. درویشی با اشاره به رفع مشکل حضور شغال در جزیره ام‌الگرم ادامه داد: شغال‌ها جوجه‌آوری پرندگان را با چالش روبه‌رو کرده بودند که اکنون این مشکل رفع شده است و جمعیت زیادی از پرندگان در جزیره حضور دارند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید