• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 5 تیر 1398
کد مطلب : 62034
+
-

راه جدید شیراز- کرمان؛ یک تیر و چند نشان

خبرخوان فارس
راه جدید شیراز- کرمان؛ یک تیر و چند نشان

مدیر کل راه و شهرسازی فارس از اجرا شدن محور جدیدی حد فاصل شیراز به کرمان خبر داد و گفت: حدود 40 کیلومتر از این مسیر جدید احداث شده است.

 به گزارش ایسنا، «فیروز تکاور» در حاشیه بازدید از کارگاه احداث محور جدید شیراز- کرمان گفت: محور جدید شیراز به کرمان از مسیر شهرهای نیریز، استهبان و خرامه عبور می‌کند. او با اشاره به این‌که طول کل مسیر 108 کیلومتر است گفت: حدود 40 کیلومتر از این مسیر را احداث کرده‌ایم که 36 کیلومتر آن آسفالت شده است و 4 کیلومتر باقی‌مانده نیز در صورت تامین قیر طی یک ماه آینده آسفالت می‌شود. تکاور خاطرنشان کرد: مطالعات 30 کیلومتر از کل 68 کیلومتر باقی‌مانده نیز کامل شده است و سعی می‌کنیم همزمان با بهره‌برداری از 40 کیلومتر قطعه جدید، قطعه دوم را شروع کنیم.

وی با اشاره به این‌که قطعه سوم این جاده در دست مطالعه است گفت: انتهای این محور به بزرگراه استهبان نیریز متصل خواهد شد.  مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: این محور جدید هیچ نقطه پرخطری ندارد و کاملا ایمن طراحی و احداث شده است. تکاور همچنین گفت: جاده جدید شیراز – کرمان به دلیل عبور از حاشیه دریاچه بختگان، مسیری گردشگری است و می‌تواند بستری برای توسعه گردشگری و اشتغال باشد. مدیر کل راه و شهرسازی فارس خاطرنشان کرد: احداث این محور شهر خرامه را از بن‌بست خارج می‌کند و یک مسیر جدید ترانزیت شرق به غرب فارس ایجاد خواهد کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید