• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 5 تیر 1398
کد مطلب : 62076
+
-

لرستان؛ پیشتاز در توسعه جنگل با بذر و نهال

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: لرستان به لحاظ تولید بذر و نهال یکی از موفق‌ترین استان‌های کشور است که در سال ۹۸ هم بیشترین سطح اجرای عملیات را در برنامه‌های خود دارد و بر این اساس می‌تواند یکی از استان‌های پیشتاز در تامین و تولید نهال و توسعه جنگل با بذر و نهال باشد.

به گزارش ایرنا «فریبرز غیبی» اظهار کرد: یکی از بهترین نهالستان‌ها در کشور، نهالستان بام خرم‌آباد است که با استفاده از تکنولوژی به‌روز و نیروهای باتجربه‌ای که دارد، نهال‌های بومی خوبی از جمله بادام، بنه، بلوط، ارژن و گلابی‌ وحشی پرورش می‌دهد.

وی افزود: زاگرس با ۶ میلیون هکتار جنگل، یک منطقه مهم و استراتژیک برای تامین امنیت غذایی و معیشتی، ذخیره آب و پشتیبان سایر مناطق به شمار می‌رود. به گفته غیبی، اکنون در منطقه زاگرس اهدافی همچون ذخیره نزولات جوی، افزایش رطوبت، کاهش آفات و امراض، حفظ پوشش گیاهی، توسعه پوشش گیاهی و بهره‌گیری از توان جوامع محلی برای مدیریت پایدار در عرصه‌های زاگرس دنبال می‌شود.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در بخش دیگری از صحبتش از ایجاد و توسعه ۱۱۰ هزار هکتار جنگل در ۱۱ استان کشور (از جمله لرستان) خبر داد و گفت: این موضوع در دستور کار قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید