• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 5 تیر 1398
کد مطلب : 62042
+
-

اجرای طرح مسکن کارمندان در لرستان

7 نقطه در خرم آباد و بروجرد به‌منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت مسکن شناسایی شده است

در استان
اجرای طرح مسکن کارمندان در لرستان

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: 7 نقطه در خرم‌آباد و بروجرد برای اجرای طرح جدید مسکن ارزان‌قیمت کارمندان شناسایی شده است. به گزارش ایرنا «رضا خالقی» با اشاره به تاکید رئیس‌جمهوری در خصوص اجرای این طرح اظهار کرد: اجرای درست و اصولی طرح یاد شده، علاوه بر کنترل عرضه و تقاضا، از افزایش بی‌رویه قیمت مسکن نیز جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: طرح‌های مشارکتی حدود ۲ دهه گذشته مسکوت مانده که به تازگی با دستورالعمل سازمان ملی مسکن برای پیگیری و اجرای آنها، تهیه مسکن ارزان برای کارمندان در دستور کار قرار گرفته است.این مسئول گفت: بر اساس این دستورالعمل، کمیته مشارکت در استان تشکیل شده است و زمین‌های دولتی مستعد ساخت ‌و ‌ساز در محدوده قانونی شهرهای بزرگی که مشکل تامین زمین و افزایش بی‌رویه قیمت مسکن دارند، شناسایی می‌شوند.

خالقی افزود: پس از شناسایی زمین و تهیه طرح، طی اعلام فراخوان به انبوه‌سازان و پیمانکاران، تولید و عرضه مسکن در قالب مشارکت آغاز می‌شود. مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی نیز قبلا گفته بود که طرح خانه‌دار شدن کارمندان دولت هنوز به تصویب نهایی نرسیده و این طرح در وزارت راه و شهرسازی در حال بررسی است و جزئیات آن تا یک ماه آینده تصویب می‌شود. به گفته «عباس فرهادیه»، کلیات این طرح به تصویب رسیده است و اکنون در وزارت راه و شهرسازی جزئیات آن بررسی می‌شود.

رئیس‌جمهوری در مراسم بهره‌برداری از ترمینال گالری سلام فرودگاه امام خمینی(ره) اعلام کرد طرحی در دولت در حال بررسی است که بر اساس آن کارمندان دولت از روز نخست استخدام، با اختصاص بخش کمی از حقوق خود تا ۱۰ سال پس از استخدام، صاحب خانه خواهند شد و مراحل آماه‌سازی و تکمیل این طرح در دست بررسی است تا جوانان در شروع کار خود دغدغه مسکن نداشته باشند.وزیر راه و شهرسازی نیز گفته بود که در این طرح، از بدو ورود کارمندان به صندوق پس‌انداز، طی زمان‌بندی مشخص برای‌شان مسکن احداث و به آنان واگذار می‌شود و کارمندان مبلغ آن را در قالب اقساط ۱۵ ساله پرداخت می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید