• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 5 تیر 1398
کد مطلب : 62065
+
-

اقدام به‌موقع برای مهارآتش در مراتع «کلایه»‌

مدیر کل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به تماس استاندار و هلی‌برن سریع نیرو به کلایه آتش‌سوزی مراتع این منطقه کنترل و مهار شد.

به گزارش ایسنا، «وحید محمدی‌تبار» افزود: ساعت ۱۴:۳۰ روز دوشنبه تماسی تلفنی مبنی بر آتش‌سوزی در کوه کلایه کهگیلویه با مدیریت بحران استان برقرار شد.

وی اظهار کرد: دستورات لازم برای حضور میدانی فرماندار کهگیلویه و مدیر منابع طبیعی شهرستان صادر شد و این مدیران به همراه نیروهای مردمی در منطقه عملیاتی حاضر شدند. مدیر کل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به ارتفاعات و سخت‌گذر بودن منطقه آتش‌سوزی، حرکت آتش‌نشانان با مشکل مواجه بود و بنا به ضرورت حضور هلی‌کوپتر آتش‌نشان برای خاموش کردن آتش، تماس تلفنی با استاندار برقرار شد.

محمدی‌تبار تصریح کرد: استاندار شخصا این موضوع را پیگیری کرد و پس از تماس با مدیرعامل شرکت نفت مناطق نفت‌خیز جنوب، هلی‌کوپتر برای هلی‌برن نیرو به منطقه آتش‌سوزی اعزام شد. وی ضمن تقدیر از پیگیری به‌موقع استاندار بیان کرد: آتش ساعت ۱۷:۳۰ اطفا شد. وی تاکید کرد: این آتش‌سوزی با پیگیری سریع و به‌موقع کمتر از ۳ ساعت خاموش و کنترل شد. محمدی‌تبار با اشاره به این‌که حدود 4 هکتار از مراتع منطقه کلایه در آتش سوخت اضافه کرد: حتی یک اصله درخت هم در این آتش نسوخت و اگر سرعت عمل و آمادگی نیروها و مدیریت بحران نبود، شاید بیش از ۴۰ هکتار از مراتع این منطقه طعمه حریق می‌شد و آتش به جنگل‌های کهگیلویه سرایت پیدا می‌کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید