• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 61775
+
-

تکمیل آرامستان جدید شیراز تا یک ماه دیگر

مدیریت شهری
تکمیل آرامستان جدید شیراز تا یک ماه دیگر

معاون اجرایی و خدمات شهری شهردار شیراز با بیان این‌که کوچه‌ها و خیابان‌های فعلی دارالرحمه این کلان‌شهر پر شده و نیازمند انتقال یک سری خدمات به آرامستان جدید است عنوان کرد که تا یک ماه آینده، عملیات عمرانی سردخانه‌های بهشت احمدی به اتمام می‌رسد. به گزارش ایسنا، «محمدرضا محمدحسن‌پور» با بیان این‌که سردخانه‌های بهشت احمدی در کشور بی‌نظیر است و اگر روزی اتفاق بیفتد، تا ١٠٠ نفر همزمان پوشش داده می‌شود اعلام کرد که اقدامات تاسیساتی این دارالرحمه نیز تا یک ماه آینده ١٠٠ درصد به اتمام می‌رسد. 

وی افزود: مشکل این آرامستان دسترسی به آن بود و تنها 2 خانه دیگر در مسیر برای تملک باقی مانده که به‌زودی این مهم نیز انجام خواهد شد. معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز با تصریح این‌که تنها آب پایداری که کلان‌شهرها می‌توانند برای فضای سبز شهر استفاده کنند تصفیه‌خانه لوکال و فاضلاب‌ها است گفت: بین ٨٠ تا ٩٠ درصد آب مصرفی مردم شیراز امکان بازگشت به مدار دارد. 
محمدحسن‌پور با بیان این‌که اعتبار لازم در بودجه امسال برای تصفیه‌خانه‌های لوکال دیده شده است ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال یکی از تصفیه‌خانه‌های لوکال شیراز اجرا شود. وی اضافه کرد: اولین تصفیه‌خانه به دلیل وجود باغ‌ها و حساسیت‌های ناشی از آن در قصر دشت خواهد بود. 


ماجرای طاووس دروازه قرآن

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز با اعلام این‌که ناهماهنگی‌هایی در شهرداری وجود دارد که ما خود بر آن اذعان داریم گفت: به عنوان مثال، ماجرای المان طاووس دروازه قرآن بود که در سال ٩٦ طی مسابقه‌ای تحت عنوان مسابقه ٩٦ به برنده مناقصه داده شد و در سال ٩٧ پس از عقد قرارداد، نصب المان انجام شد.
 محمدحسن‌پور اظهار کرد: شهامت دارم که به عنوان رئیس هیات مدیره سازمان سیما و منظر شهری از همه مردم به دلیل اتفاقاتی که در خصوص این مجسمه حادث شد عذرخواهی کنم. 
وی همچنین با اعلام این خبر که به‌زودی شاهد تغییراتی در سازمان سیما و منظر خواهیم بود بیان کرد: اساتید بزرگی در شهر داریم که برای استفاده از توان علمی و فنی آنها کارگروهی متشکل از نخبگان شهر شیراز تشکیل خواهد شد و بدون تایید نظر این کارگروه، هیچ المانی در شیراز اجرا نخواهد شد. 

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز در بخشی از سخنانش با ابراز تاسف از این‌که اداره ‌کل بحران شهرداری شیراز طی سال‌های گذشته به اداره مطالعات بحران تنزل یافته است، در حالی که بسیاری از حوزه‌های مهم و حساس شهرداری در این اداره‌ کل باید دنبال شوند گفت: ساختار شهرداری توسط وزارت کشور بسته شده است، اما تعجب می‌کنم چرا در این نمودار سازمانی اداره بحران دیده نشده است. محمدحسن‌پور با بیان این‌که به‌زودی شاهد ارتقای این جایگاه خواهیم بود عنوان کرد: سیل پنجم فروردین شیراز گوشزدی بود که مدیریت بحران شهرداری فعال شود. 


کارگروهی برای نورپردازی

وی با اشاره به نورپردازی‌های شهر و این‌که یکی از زیبایی‌های شهری نورپردازی است و شب‌های شیراز برای ما اهمیت زیادی دارد گفت: کارگروهی تشکیل شده است و به‌زودی شاهد تحولات خوبی در این باره خواهیم بود. معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان این‌که نورپردازی پل میدان معلم امسال در دستور کار قرار دارد تصریح کرد که شب‌های شیراز روشن نیست و به همین دلیل، تا نوروز ٩٩ نورپردازی در بسیاری از پل‌ها و فراتر از آنها اجرا خواهد شد. 

محمدحسن‌پور با اشاره به تیرهای برق شهر که به لحاظ بصری سیمای زشتی ایجاد کرده و به شبکه‌های فشار قوی هم آسیب وارد کرده است گفت: ساماندهی 5 خیابان شیراز که از قبل هم شبکه‌گذاری شده بودند، در دستور کار قرار گرفته است. وی همچنین به اتفاق اردیبهشت ماه امسال در خیابان اردیبهشت که موجب بروز درگیری بین نیروهای شهرداری منطقه یک و اداره ‌کل محیط زیست فارس شد اشاره کرد و افزود: همه لانه‌های پرندگان روی این درخت نبود و فضاسازی‌ای بود که موجب شده بود این گونه تصور شود که لانه‌های پرندگان در این درخت آسیب دیده است. البته شهرداری باید مراقبت می‌کرد که این اتفاق نیفتد، چرا که بی‌تردید حفظ حیات پرندگان برای ما اهمیت دارد. 


دردسرهای بارفروشان

 معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز به بارفروشان و معضلاتی که در شهر ایجاد کرده‌اند هم اشاره کرد و با بیان این‌که بعضی از مسئولان اعتقاد دارند جمعیت کثیری از مردم بیکار هستند و راه امرار معاش دیگری ندارند تاکید کرد: نمی‌خواهیم با سفره مردم بازی کنیم، اما شهرداری هم هیچ مسئولیتی در خصوص اشتغال بارفروشان ندارد و اعتقادی بر ادامه فعالیت آنها به‌ویژه وانت‌بارها نداریم. محمدحسن‌پور ادامه داد: با حجم بیکاری‌ها در وضعیت اقتصادی فعلی، برای این افراد راحت‌ترین کار فروش میوه و تره‌بار برای امرار معاش است. 

وی خاطرنشان کرد: وظیفه شهرداری وجود شهری عاری از زشتی و به دور از مشکلات جانبی است. لذا امروز بسیاری از محورها مدیریت شده و تقریبا به صفر رسیده است. معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان این‌که شهرداری به‌تنهایی قادر به حل این مشکل نیست گفت: به جز بازارچه‌های میوه که توسط سازمان مشاغل و فراورده‌های کشاورزی مشغول به فعالیت هستند، تحت هیچ شرایطی مجوز فعالیت به صورت بارفروشی در شهر داده نمی‌شود. 
وی همچنین با بیان این‌که تمام توان خود را برای ساماندهی مناسب کودکان کار گذاشته‌ایم، چرا که معتقدیم هزینه کردن برای آنها سرمایه‌گذاری برای آینده است گفت: نگاه ما به کودکان کار کاملا علمی است و برنامه‌ریزی مجموعه شهرداری بر کاهش آسیب‌های اجتماعی در آینده با سرمایه‌گذاری بیشتر روی کودکان کار امروز است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید