• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 61769
+
-

ظرفیت بالای گردشگری در روستاهای ابهر

ظرفیت بالای گردشگری در روستاهای ابهر

فرماندار ابهر گفت: روستاهای این شهرستان از ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری برخوردارند. به گزارش ایسنا، علی حیدری در حاشیه سفر استاندار زنجان به روستاهای ابهر در جمع اهالی روستای فنوش‌آباد با بیان این‌که روستاهای ابهر جزو روستاهای خوب استان هستند، بیان کرد: روستاهای ابهر دارای بهره‌وری بالا در حوزه کشاورزی هستند. 

وی با بیان این‌که ۲۵ هزار نفر از جمعیت شهرستان ابهر در مناطق روستایی ساکن هستند، ادامه داد: بخش کشاورری ۳۴ درصد از اشتغال روستاییان را تشکیل می‌دهد که از لحاظ بهره‌وری نسبت به جمعیت در سطح مطلوبی قرار دارد. 

فرماندار ابهر با اشاره به این‌که براساس تاکیدات سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری هستند، ابهر از پتانسیل‌ بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است، افزود: درسجین یکی از روستاهای هدف گردشگری ابهر است و روستاهایی مانند خراسانلو، کینه‌ورس و قروه هم از ظرفیت بالایی در این حوزه برخوردارند. وجود این ظرفیت‌ها توجه ویژه مسئولان را می‌طلبد. 

حیدری تأکید کرد: از ۵۰ روستای ابهر بیش از ۱۰ روستا ظرفیت تبدیل به قطب گردشگری را دارند و اگر برنامه‌ریزی دقیق وجود داشته باشد، می‌توان در ایجاد اشتغال در این حوزه موفق بود. وی یادآور شد: حضور مسئولان در روستاها علاوه بر دلگرمی مردم موجب تسریع روند حل مشکلات و بهبود پروژه‌های عمرانی روستاها می‌شود. فرماندار ابهر گفت: اگر اقدامات موثری در شهرستان انجام شده است به برکت همدلی مسئولان بوده و این اتحاد نتایج خوبی در پی داشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید