• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 61742
+
-

کشف کالای قاچاق از 3 دستگاه اتوبوس

فرمانده انتظامی استان همدان از کشف انواع کالای قاچاق از باند قاچاق رانندگان اتوبوس به ارزش تقریبی ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار بخشعلی کامرانی صالح در تشریح این خبر گفت: به منظور برخورد با قاچاقچیان و اخلالگران اقتصادی و در پی اخبار رسیده مبنی بر این‌که چند دستگاه اتوبوس مسافربری مسیر همدان به شهرهای جنوبی کشور در پوشش مسافر اقدام به حمل و جابه‌جایی کالاهای قاچاق می‌کنند، لذا کارآگاهان پلیس آگاهی همدان با بررسی صحت و سقم موضوع و هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی در یک عملیات و در قالب 3 تیم به محل‌های مربوطه اعزام شدند. 

وی بیان کرد: تیم نخست پلیس، پس از استقرار در محور جوکار به همدان و کنترل خودروهای عبوری از این محور، یک دستگاه اتوبوس را مشاهده کردند. پس از توقف اتوبوس با بررسی داخل و جعبه‌های بغل آن کالای قاچاق را کشف کردند و به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتقال دادند. 

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: پس از تخلیه، تعداد 8 باطری خارجی متعلق به کامیون، ۳۶ جفت کفش خارجی، ۴۴ دستگاه ریش‌تراش خارجی، یک دستگاه یخچال ساید بای ساید، و یک دستگاه اسکوتر برقی به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کشف شد. سردار کامرانی صالح افزود: تیم دوم نیز یک دستگاه اتوبوس را در چهارراه بابک ابتدای ورودی شهر همدان متوقف و بازرسی کردند. از این اتوبوس نیز 1۱۹۸ عدد قوطی کمپوت آناناس، 3 دستگاه ماشین لباسشویی، یک دستگاه LED مارک ال‌جی ۴۹ اینچ به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد. 

وی خاطرنشان کرد: کارآگاهان تیم سوم مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز یک دستگاه اتوبوس را در میدان امام حسن (ع) ورودی محور جوکار به همدان متوقف کردند که پس از تخلیه مسافران و بازرسی بهعمل آمده متوجه شدند اتوبوس از ناحیه باک جلو جاساز بوده و حامل کالای خارجی قاچاق است. 

فرمانده انتظامی استان همدان توضیح داد: راننده به همراه شاگرد و اتوبوس به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتقال و پس از تخلیه و شمارش ۴۳۲ عدد خمیردندان خارجی قاچاق، ۳۵۹ ثوب ساپورت زنانه خارجی و ۷۷ جفت کفش خارجی کشف شد. 
سردار کامرانی صالح گفت: 3 دستگاه اتوبوس، به همراه ۶ متهم برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی همدان معرفی شدند. اتوبوس‌ها به پارکینگ انتقال یافت و پرونده در حال رسیدگی است. 


کشف البسه قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال

رئیس پلیس آگاهی استان از کشف 3600 ثوب البسه قاچاق به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون ریال در این استان خبر داد و گفت: کارآگاهان مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان با هدف طرح استانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ساعت حدود 7 صبح امروز به یک دستگاه کامیون که از مبدا شهرستان ایلام به مقصد تهران در حال حرکت بود مظنون شدند و خودرو را متوقف کردند. 

سرهنگ رضا زارعی اظهار کرد: در حضور راننده از خودرو یادشده بازدید به عمل آمد و مشخص شد وی در پوشش جابه‌جایی اثاثیه منزل، مقادیری کالای خارجی از نوع پوشاک نیز بارگیری کرده است. خودرو به همراه راننده برای بررسی بیشتر به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتقال داده شد. وی ادامه داد: مأموران 3600 ثوب شال زنانه ساخت کشور چین بدون مجوز قانونی و گمرکی به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون ریال در این عملیات کشف کردند. در این خصوص پرونده مقدماتی تشکیل شد و در تعزیرات حکومتی در حال رسیدگی است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید