• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 61727
+
-

همکاری اقتصادی قزوین و ارمنستان

سفیر ارمنستان در ایران: آماده برقراری روابط تجاری با شرکت‌های مستقر در شهر صنعتی البرز هستیم

اقتصادی
همکاری اقتصادی قزوین و ارمنستان

سفیر ارمنستان در ایران گفت: کشور ما با وجود همه تحریم‌ها از سوی آمریکا علیه جمهوری اسلامی در کنار کشور دوست و همسایه خود ایران خواهد بود. 

به گزارش ایرنا، آرتاشز تومانیان در نشست مشترک با مدیران واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی البرز بیان کرد: ما به خوبی می‌دانیم که ایران با تحریم‌های خارجی دست‌وپنجه نرم می‌کند و کشور ارمنستان این موضوع را درک می‌کند و حامی ایران است. 

وی به ارتباط بین ایران و روسیه اشاره کرد و افزود: ارمنستان تنها کشور مسیحی در همسایگی ایران است که ارتباطات گرمی با روسیه برقرار کرده و بین ما و این ۲ کشور ارتباط سه‌جانبه خوبی وجود دارد. سفیر ارمنستان در ایران همچنین به برنامه‌های دولت ارمنستان برای اصلاح ساختار اداری و اقتصادی این کشور اشاره کرد و ادامه داد: دولت جدید ارمنستان به شدت با رشوه‌خواری مبارزه می‌کند تا فضای عادلانه اقتصادی برای همه فراهم شود. 

تومانیان به جامعه ارمنی مقیم در کشورمان پرداخت و گفت: جامعه ارمنی از حمایت‌های جمهوری اسلامی رضایت دارند و همه معتقدیم که سطح روابط و همکاری بین ۲ کشور باید افزایش یابد. وی با اشاره به شرایط اقتصادی ارمنستان خاطرنشان کرد: تورم در کشور ارمنستان به شدت کاهش یافته و در حد ۲ تا 3 درصد است و بانک‌های این کشور ثبات دارند و تسهیلات خوبی در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهند. 

سفیر ارمنستان در ایران همچنین توضیح داد: ارمنستان جزو کشورهای اوراسیاست و پس از تفاهم‌نامه ایران با این کشورها به عنوان عضو ناظر می‌توان به افزایش سطح همکاری‌ها تکیه کرد. تومانیان در ادامه سخنان خود یادآور شد: برق و گاز بین ۲ کشور به صورت تهاتر مبادله می‌شود و دولت ارمنستان قول داده است حمل‌و‌نقل بین ۲ کشور را به سطح ترانزیت و راه‌آهن گسترش دهد. 

وی با بیان این‌که روابط تجاری و مبادلات کالا بین ۲ کشور ایران و ارمنستان می‌تواند تا 5 برابر افزایش یابد به سفر خود به استان قزوین اشاره کرد و افزود: شرکت‌های مستقر در شهر صنعتی البرز بسیار برای همکاری‌های اقتصادی با ارمنستان مجذوب‌کننده هستند. سفیر ارمنستان در ایران گفت: ایران کشور بزرگی است و فرصت بازدید از تمام زوایای فرهنگی و اقتصادی آن وجود ندارد، اما تاکنون 4 مرتبه از استان قزوین بازدید کرده‌ام. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید