• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 61736
+
-

ضرورت بازسازی فضاهای تاریخی شهر

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: بازسازی و احیای فضاهای تاریخی که در اختیار شهرداری قرار دارند ضروری و لازم است. 

مهدیه سادات قافله‌باشی در حاشیه بازدید از چند اثر تاریخی قزوین که به اتفاق چند تن از اعضای دیگر شورای اسلامی شهر و مسئولان شهرداری از جمله مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی و مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی انجام شد در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: حمام بلور از بناهای بزرگ تاریخی مربوط به دوران صفویه و قاجاریه، خانه امام‌ جمعه شهیدی و حمام حاج میرحسن در مولوی از جمله بناهای تاریخی در اختیار شهرداری هستند که در سال‌های گذشته با وجود اقدامات شهرداری برای بازسازی همچنان بلاتکلیف مانده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به قدمت بالای این بناها در محله آخوند و اطراف امامزاده سلطان سیدمحمد (ع)، به ‌ویژه حمام بلور با فضای بسیار بزرگ و معماری زیبای آن باید برای حفظ و نگهداری این بناهای تاریخی تلاش شود. رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین افزود: در بازدید از این بناها اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا بر احیا و مرمت این آثار و تعریف کاربری مناسب آنها تأکید کردند. 

قافله‌باشی همچنین گفت: تلاش می‌شود با طرح این موضوع در صحن شورا، اعتبارات مورد نیاز برای احیا، مرمت و بازسازی این چند اثر اختصاص یابد. سپس در گام دوم کاربری مفید و اقتصادی برای آنها تعریف شود تا هم اهالی ساکن در این مناطق و هم سایر شهروندان از نتایج آن بهره‌‌مند شوند.  
 

این خبر را به اشتراک بگذارید