• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 61754
+
-

پرداخت 400 میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی

پرداخت 400 میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: برای حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال در استان ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ کارمزد ۶ و ۸ درصد پرداخت شده است. به گزارش تسنیم، ظاهر پور‌مجاهد اظهار کرد: باید با ادله و منطق درباره کمی و کاستی‌های بخش کشاورزی صحبت کرد. انتقاد‌هایی را که به صورت کارشناسی مطرح شود می‌پذیریم و نباید همیشه نیمه خالی لیوان را دید. 

وی ادامه داد: آماده‌ایم که برای شنیدن مشکلات تشکل‌های بخش کشاورزی در جلسه‌های مختلف از آنان دعوت کنیم. همچنین از رئیس جهاد کشاورزی استان هم می‌خواهم تا 2 جلسه با فاصله 15 روز از یکدیگر برای بررسی مشکلات فعالان بخش کشاورزی استان برنامه‌ریزی کند تا همه مشکلات این بخش را با حضور مدیران مرتبط بررسی کنیم. 

معاون اقتصادی استاندار همدان افزود: وقتی به گراف‌های تهیه‌شده توسط شرکت آب منطقه‌ای نگاه می‌کنیم باید برای حال کشاورزی استان تاسف بخوریم، چراکه بیش از اندازه آب از منابع زیر‌زمینی برداشت شده است. باید در الگوی کشت و تولید دقت بیشتری داشته باشیم اما بدون کاهش عملکرد که به کاهش تولید منجر نشود. 

پور‌مجاهد تصریح کرد: هر هفته از شهرستان‌ها بازدید می‌کنیم و خود کشاورزان باید از مسئولان نیاز و خواسته‌شان را مطالبه کنند تا مشکلات آنان حل شود. هیچ‌گاه منتظر نشدیم که کشاورزان به سراغ ما بیایند چون خواهان حل مشکلات هستیم و ما به سراغ آنها رفتیم تا مشکلات آنها را از نزدیک ببینیم. وی توضیح داد: برای توسعه نهال گردو در استان همدان 5/2 میلیارد ‌تومان اعتبار اختصاص دادیم و همیشه از بخش کشاورزی به شکل‌های مختلف حمایت شده است. هرجا مانعی وجود دارد باید از تبصر‌ه‌های قانونی و مواد قانونی برای حل مشکل استفاده کرد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید