• یکشنبه 6 خرداد 1403
  • الأحَد 18 ذی القعده 1445
  • 2024 May 26
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 61733
+
-

تجدید مناقصه طرح سبزه‌میدان زنجان

در شهر
تجدید مناقصه طرح سبزه‌میدان زنجان

فرماندار زنجان گفت: مناقصه طرح سبزه‌میدان شهر زنجان در چارچوب، ضوابط، مقررات و آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها تجدید می‌شود و با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد. 

رضا عسگری در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این‌که اعتبار لازم برای اجرای این طرح از محل ملی و بازآفرینی شهری به شهرداری زنجان تعلق گرفته است، افزود: پیش از این مناقصه طرح سبزه‌میدان طی فرایندی در شهرداری برگزار شد. این مناقصه از سوی سازمان بازرسی اشکالاتی داشت و مقرر شد این مناقصه دوباره تجدید شود. 

وی بیان کرد: طرح سبزه‌میدان یکی از محوری‌ترین طرح‌های شهر زنجان محسوب می‌شود و حتی استاندار زنجان نیز بر انتخاب پیمانکار و اجرایی شدن به موقع آن تأکید جدی دارد. فرماندار زنجان ادامه داد: طرح مهم سبزه‌میدان از جمله مطالبات جدی شهروندان زنجانی به شمار می‌رود. در این زمینه مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر چند طرح مهم را سر و سامان داده‌اند. 

عسگری گفت: اتمام طرح سیدالشهدا(ع)، بازگشایی خیابان‌های زینبیه شرقی و غربی و از همه مهم‌تر عملیاتی شدن طرح سبزه‌میدان زنجان از جمله برنامه‌هایی است که با جدیت ویژه پیگیری می‌شود. وی تصریح کرد: دستگاه‌های ملی نیز مساعدت‌های خود را برای اجرای هرچه بهتر این طرح اعلام کرده‌اند. علاوه بر آن، از سوی استاندار مکاتباتی با سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور تخصیص منابع از محل اعتبارات ملی انجام شده است. 

فرماندار زنجان یادآور شد: طرح‌های شهرداری از محل منابع این دستگاه تامین می‌شود و با توجه به اهمیت طرح سبزه‌میدان و نقشی که در اقتصاد و توسعه شهری دارد از محل ملی نیز اعتبارات بسیار خوبی به آن اختصاص یافته است. عسگری با بیان این‌که معطلی چندین ساله این طرح نارضایتی و نگرانی‌هایی را بین شهروندان ایجاد کرده است، افزود: سبزه‌میدان در مرکز بافت تاریخی شهر است که امروزه در مجموعه شهرهای کشور و در دنیا به عنوان سرمایه‌های شهرداری‌ها شناخته می‌شوند. 

وی گفت: باید شرایطی فراهم شود که این بافت‌های تاریخی احیا شوند تا در چرخه مدیریت و اقتصاد شهری و در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی نقش مهمی را ایفا کنند. فرماندار زنجان توضیح داد: شهرداری زنجان پس از انتخاب پیمانکار با قوت طرح سبزه‌میدان را اجرا خواهد کرد. امیدواریم این طرح طی مدت مشخص‌شده به پایان برسد. 

عسگری خاطرنشان کرد: سبزه‌میدان از جمله طرح‌های شاخص شهری زنجان است که مشخصات فنی خاص خود را دارد. در تهیه طرح و بخشی از کار نیز مشاور هم‌زمان با اجرای کار نظرات خود را اعلام می‌کند. به گفته وی، سبزه‌میدان طرحی ماندگار برای شهر زنجان خواهد بود و بر این اساس بر استفاده از پیمانکار توانمند در اجرای آن تأکید شده است. 

فرماندار زنجان یادآور شد: براساس قانون آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها، پیمانکاران مختلفی از کشور می‌توانند در این مناقصه شرکت کنند و فقط پیمانکار بومی مبنا نیست. عسگری افزود: پیمانکار بومی نیز می‌تواند در مناقصه طرح شرکت کند و پس از رقابت و دادن قیمت مناسب برنده باشد. برمبنای قانون هر فردی که قیمت منصفانه و شرایط لازم را داشته باشد به این مهم دست می‌یابد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید