• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61631
+
-

تکمیل زنجیره غذایی؛ از مزرعه تا سفره

تکمیل زنجیره غذایی؛ از مزرعه تا سفره

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکمیل زنجیره غذایی از تولید تا سفره در حوزه‌های مختلف کشاورزی در این استان در اولویت است. به گزارش ایرنا، «الیاس تاج‌الدینی» افزود: تکمیل زنجیره غذایی از مزرعه تا سفره به‌جد در این استان در دستور کار است.

وی با بیان این‌که بخش کشاورزی با وجود داشتن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های متعدد و تنوع اقلیم، دارای چالش نیز هست بیان کرد: با تکمیل زنجیره تولید از مزرعه تا سفره و حمایت از سرمایه‌گذاران می‌توان این چالش‌ها را به فرصت تبدیل کرد. تاج‌الدینی حلقه مفقوده بخش کشاورزی را زنجیره تولید از مزرعه تا سفره دانست و تصریح کرد: این نهاد از همه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که در زمینه تکمیل زنجیره غذایی طرحی داشته باشند، به صورت ویژه حمایت خواهد کرد.

وی اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت، تسریع در دریافت مجوز و واگذاری اراضی برای اجرای طرح را از جمله برنامه‌های جهاد کشاورزی برای حمایت از زنجیره تولید ذکر کرد. تاج‌الدینی توسعه مکانیزاسیون و به‌کارگیری تجهیزات نوین، افزایش کیفیت محصولات، پرداخت یارانه یا تسهیلات کم‌بهره، برند‌سازی محصولات و تولیدات، افزایش سرمایه‌گذاری، توسعه صنایع تبدیلی و فراوری و افزایش دانش فنی را از جمله راهکارهای ارتقای بخش کشاورزی اعلام کرد.

وی با بیان این‌که سالانه ۹۱۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود گفت: با استقرار واحدهای سردخانه‌ای، حمل‌ و ‌نقل استاندارد، شیوه‌های مدرن بسته‌بندی و افزایش تنوع محصولات می‌توان زمینه را برای تجاری‌سازی این محصولات فراهم کرد. تاج‌الدینی سطح زیر کشت گلخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد را ۴۲ هکتار دانست و بیان کرد: کشورهای روسیه، ترکمنستان، ارمنستان و حاشیه خلیج فارس بازار هدف صادراتی محصولات صیفی گلخانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد هستند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید