• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61612
+
-

مهارت‌آموزی به روستاییان بوشهری

مهارت‌آموزی به روستاییان بوشهری

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: طرح آموزش‌های مهارتی در ۱۰۰ روستای استان بوشهر اجرا می‌شود.

 به گزارش مهر، «عبدالمجید دراهکی» در نشست برنامه‌ریزی آموزشی استان بوشهر اظهار کرد: دست‌یابی به موفقیت در عرصه تولید اشتغال نیازمند توسعه مهارت‌آموزی است و اقدامات خوبی در این حوزه در استان بوشهر صورت گرفته است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان بوشهر برای اشتغال و مهارت‌افزایی تصریح کرد: انتظار می‌رود در حوزه توسعه اشتغال همه مسئولان و مدیران پای کار باشند و زمینه افزایش مهارت فراهم شود. 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر از توانمندسازی نیروی انسانی و توسعه مهارت‌آموزی به عنوان پیش‌زمینه اشتغال یاد کرد و ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای راه‌گشا و کمک‌کار برای توسعه سیاست‌های اشتغال است.
وی از ارائه آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی بیش از 6 هزار و ۱۰۰ نفر در سه ماهه اول سال جاری در استان خبر داد و بیان کرد: این آموزش‌ها در قالب ۴۶۹ دوره آموزشی اجرا شده
 است.

دراهکی نداشتن مهارت را مهم‌ترین مشکل فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ذکر کرد و افزود: آموزش‌های مهارتی با محوریت توانمندسازی نیروی کار و ایجاد اشتغال پایدار در استان بوشهر برگزار می‌شود. آموزش‌های مهارتی در بخش‌های پادگان، زندان، ثابت شهری، روستایی و عشایری، صنایع و اصناف، مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی و دانشگاه ارائه می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت‌های تولیدی در بخش روستایی، عمده آموزش‌های مهارتی در بیش از ۱۰۰ روستای استان اجرا می‌شود که تاکنون بیش از ۹۰۰ نفر در این بخش آموزش‌های مهارتی را فرا
گرفته‌اند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید