• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61597
+
-

کافه مجلس

کافه مجلس
کافه مجلس


  ادعای مهندسی انتخابات از طرف دولت!
سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه این فراکسیون با وزیر کشور، گفت: اعضای فراکسیون، مطرح کردند که برخی با خط و نشان قصد دخالت در انتخابات را دارند که باید مراقبت‌های لازم صورت بگیرد. براساس مباحث مطرح شده، نحوه انتخابات شوراها نیازمند کار اساسی است و وزارت کشور به‌عنوان مجری انتخابات نباید اجازه دهد برخی دستگاه‌های دولتی، انتخابات را مهندسی کنند. / ایلنا

  واکنش مطهری به تصاویر بدون حجاب یک بازیگر
علی مطهری به جوسازی‌ها نسبت به ستاره اسکندری، بازیگر معروف، بعد از انتشار فیلمی از او بدون پوشش اسلامی واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، این نماینده مجلس در بخشی از یادداشت خود آورده است: «اگر یک بازیگر زن در یک برنامه رسمی بین‌المللی در خارج از کشور به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران شرکت می‌کند باید پوشش اسلامی را به نحو درست رعایت کند، اما اگر برای یک سفر شخصی یا خانوادگی به خارج از کشور رفته است مأمور نیستیم تجسس کنیم که آیا پوشش اسلامی را رعایت می‌کند یا نمی‌کند و اگر رعایت نکرد او را به ریاکاری و نفاق متهم کنیم.»

  کنایه کواکبیان به چندشغله بودن ولایتی
قرائت گزارش کمیسیون آموزش درباره واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد با حواشی‌ای در صحن مجلس همراه بود. به گزارش خبرآنلاین، مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران با اشاره به سیاست‌های ریاست دانشگاه بعد از درگذشت آیت الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: بعضی‌ها شبهه درست کردند که روند فعلی دانشگاه آزاد در حال هاشمی‌زدایی است. امیدواریم این شبهه را محقق نبینیم. مسئولین فعلی کار علمی کنند. کواکبیان همچنین گفت: واقعیت این است که آقای دکتر ولایتی هم که الحمدالله چندین شغل دارند ان‌شاءالله کارها را به جوان‌تر‌ها بسپارند و این دانشگاه مهد جوانان نخبه باشد.

  روایت پزشکیان از اتهامات علیه زنگنه
مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس و سیاستمدار اصلاح‌طلب در واکنش به اخبار تکذیب‌شده‌ای که از سوی یکی از نمایندگان مجلس علیه بیژن زنگنه، وزیر نفت مطرح شده است، گفت: متأسفانه خیلی راحت اطلاعات غیرموثقی را که از طریق شنیده‌هایی که ممکن است دشمن عامل پخش آنها باشد، تکرار می‌کنند. به گزارش ایلنا، وی افزود: وقتی با شخصی که این حرف و شنیده‌ها را زده صحبت کرده و از او می‌پرسیم که چرا چنین چیزی را گفتی، می‌گوید که خود من هم شنیده‌ام! این نماینده مجلس با بیان اینکه هم‌اکنون این شنیده‌ها شگردی از سوی دشمن است و می‌خواهد که چنین اخباری در رسانه‌ها پخش شود، گفت:‌ با این کارها سعی در تخریب افرادی دارند که در جایگاه‌های کلیدی این مملکت قرار گرفته‌اند و تلاش می‌کنند ثبات در مملکت ایجاد شود.

  تأیید دیدار نمایندگان با بابک زنجانی
دیدار برخی نمایندگان با بابک زنجانی در زندان از سوی یکی از اعضای کمیسیون قضایی مجلس تلویحا تایید شده است. به‌گزارش ایسنا، محمدعلی پورمختار گفت: دیدار با زندانیان یک امر معقول است و همیشه وجود داشته؛ البته ممکن است خاص بودن یک زندانی حساسیت‌ها را برانگیزد. اگر این دیدار در دفتر بابک زنجانی صورت می‌گرفت صورت خوشی نداشت اما این فرد هم‌اکنون زندانی است و به‌عنوان یک زندانی این دیدار انجام شده و هیچ ایرادی ندارد. وی گفت: اگر این دیدارها به استرداد بیت‌المال کمک کند بسیار مطلوب است اما اگر با اهداف دیگری صورت گرفته باشد بحث آن جداست.

  حمایت 250نماینده از سرنگونی پهپاد آمریکا
۲۵۰نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای ضمن حمایت کامل از سپاه به‌دلیل ساقط کردن پهپاد آمریکایی تأکید کردند: سرنگونی این پهپاد معادلات روانی دشمنان را بر هم ریخت و دیگر هیچ پرنده متجاوزی توان ورود به آسمان ایران را نخواهد داشت.
به‌گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است: به آمریکا و دیگر کشورهای حامی آن توصیه می‌کنیم هرچه زودتر اشتباهات گذشته را متوقف کرده و به امنیت و قدرت جمهوری اسلامی ایران اعتراف کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید